راه جدید سوریه برای برون رفت از بحران

راه جدید سوریه برای برون رفت از بحران
دوشنبه 18 ارديبهشت 1391 - 15:24

العالم، دمشق- انتخابات پارلماني سوريه که پس از اصلاح قانون اساسي با حضور احزاب مختلف برگزار مي شود، از نظر سوري ها راهي جديد براي برون رفت از بحران فراهم خواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شبکه العالم، انتخابات پارلمان سوريه به عنوان اولين انتخابات پس از تصويب قانون تكثرگرايي احزاب سياسي در اين كشور بر اساس قانون اساسي جديد، برگزار شد.

مردم سوريه از ساعت هاي اوليه امروز صبح به مراكز راي گيري شتافتند و نيروهاي امنيتي سوري هم تدابير شديدي براي تامين امنيت فرايند انتخابات به كار بستند.

"بشير الحلبوني" رييس يكي از حوزه هاي اخذ راي در دمشق،  به خبرنگار العالم گفت: از ساعات آغازین صبح حوزه هاي اخذ راي را با حضور شماري از نمايندگان نامزدهاي انتخاباتي گشوديم، و فرايند راي گيري را آغاز كرديم؛ فرآيند راي گيري به خوبي در جريان است و هيچ مشكلي وجود ندارد.

يك شهروند سوری پس از انداختن رأی خود به صندوق به خبرنگار العالم گفت: ما با شركت در انتخابات بر روند اصلاحات و پيشرفت در كشور در سايه بشار اسد تاكيد مي كنيم؛ ما به اينجا آمده ايم تا نقش واقعي، فعال و دمكراتيك خود را در انتخاباتي كاملا سالم و آزاد ايفا کرده و افراد کاردان و شایسته را انتخاب كنيم.

مردم سوريه در اين انتخابات، از ميان 7195 نامزد انتخابات، 250 نماينده را براي تصدي كرسي هاي مجلس انتخاب خواهد كرد؛ شمار واجدان شرايط رای دادن بيش از 14 ميليون نفر است و تعداد مراكز راي گيري در نظر گرفته شده براي اخذ راي بيش از 12 هزار حوزه در سراسر كشور پراكنده است.

 

07/05-15:31



پربیننده ترین خبرها