سخنگوي جنبش 6 آوريل:

شورای نظامی مصر به دنبال قدرت پشت پرده است

شورای نظامی مصر به دنبال قدرت پشت پرده است
پنج‌شنبه 8 تير 1391 - 09:11

العالم، قاهره - سخنگوي جنبش 6 آوريل پيش بيني کرد که شوراي نظامي قدرت را در موعد مقرر به رئيس جمهوري منتخب مصر تحويل ندهد و به دنبال کسب قدرت پشت پرده سياست در اين کشور باشد.

"محمود عفيفي" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، گفت: نظاميان مي خواهند دولتي در دل دولت اصلي به وجود بياورند و از پشت پرده حکومت کنند.
سخنگوي جنبش 6 آوريل، افزود: شوراي نظامي طي يك سال و نيم گذشته با اداره نامناسب در مرحله انتقالي آسيب زيادي به كشور زد كه شرايط دشوار كنوني نتيجه همان دوره است.

وی با اشاره به اینکه شوراي نظامي براي دست يافتن بر قدرت خيال هايي در سر دارد  خاطرنشان كرد: شوراي نظامي در صدد ادامه حكومت است كه ما به شدت با آن مخالف هستيم و هدف از اعلاميه متمم قانون اساسي نيز ادامه تسلط ارتش بر حكومت تا پس از 30 ژوئن است، زماني كه قرار است قدرت به رئيس جمهوری تحويل داده شود.

محمود عفيفي، گفت: پس از اعلاميه متمم قانون اساسي، شوراي نظامي قدرت را به رئیس جمهوری تحويل نخواهد داد و قوه مجريه را تعطيل خواهد كرد تا خود آن را به دست بگيرد و بخش بزرگي از مسائل كشور را در دوره  آتی در اختيار بگيرد.

وی با بيان اينكه رئيس جمهوري بايد از اختيارات كاملي برخوردار باشد تا بتواند خواسته هاي انقلاب را اجرايي كند، از نظاميان خواست قدرت را در 30 ژوئن تحويل داده و درهيچ يك از احكام قضائي و مسائل كشور دخالت نكنند.

سخنگوي جنبش 6 آوريل، تصریح کرد:ملت مصر به دنبال نهاد قضايي سالم، رئيس جمهوري با اختيارات كامل، دولتی مستقل و قوه قانونگذاري واقعي است.

 28-20:46

پربیننده ترین خبرها