كارشناس امور راهبردی روس:

تعلیق عضویت سوریه به خواست آمریکا

تعلیق عضویت سوریه به خواست آمریکا
جمعه 27 مرداد 1391 - 04:18

كارشناس امور راهبردي روس تاکيد کرد که تعليق عضويت سوريه در سازمان همکاري هاي اسلامي به درخواست آمريكا صورت گرفته است و تاثيري بر ديدگاه سوريه ندارد.

«ویچسلاف ماتوزوف» روز جمعه در ‌گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، با اشاره به موضع ثابت و قانونی مسکو در قبال بحران سوریه، گفت: گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه، در دیدار با همتای آمریکائی خود صراحتاً اعلام کرد که آمریکا باید به مصوبات نشست ژنو پایبند باشد. توافق ژنو بر حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه سوریه و منع دخالت نظامی در آن تاکید کرد و آمریکا نیز بیانیه پایانی این نشست را امضا کرد.

کارشناس امور راهبردی روس تاکید کرد: دیدگاه آمریکا در سوریه یا مبتنی بر ایجاد جنگ منطقه‌ای است و یا مبتنی بر حفظ روابط دیپلماتیک با روسیه و چین بر اساس منافعش است.

وی به موافقت شورای امنیت سازمان ملل متحد با تعیین فرستاده جدید به سوریه اشاره کرد و گفت: روسیه و چین در شورای امنیت درگیر جنگ دیپلماتیک با آمریکا هستند.

ماتوزوف، با انتقاد از مصوبه اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری‌ اسلامی در مکه مکرمه، گفت: تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی تأثیری در موضع و دیدگاه روسیه نخواهد داشت. بسیاری از کشورهای اسلامی سنی و شیعه با تعلیق عضویت سوریه در این سازمان مخالف‌اند.

دیپلمات پیشین روس درباره اجلاس مکه و تصمیم آن برای تعلیق عضویت سوریه گفت: سازمان‌های بین‌المللی طبق خواسته آمریکا رفتار می‌کنند.

سازمان همکاری‌های اسلامی در اجلاس فوق‌العاده مکه که به درخواست عربستان سعودی برگزار شد، عضویت سوریه را به حال تعلیق در آورد. 

16-17:42

 

 

 

 



پربیننده ترین خبرها