نویسنده و تحلیلگر لبنانی:

ترکیه در ربودن زائران لبنانی دست دارد

ترکیه در ربودن زائران لبنانی دست دارد
جمعه 27 مرداد 1391 - 04:40

کارشناس لبناني تاکيد کرد که زائران زائران لبناني در سوريه به دست گروه موسوم به «ارتش آزاد» با نظارت دستگاه‌هاي اطلاعاتي ترکيه انجام شده است.

«غالب قندیل» در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: ربودن زائران لبنانی در سوریه به دست گروه موسوم به «ارتش آزاد» با نظارت دستگاه‌های اطلاعاتی ترکیه انجام شده و هدف آن نیز ایجاد فتنه در میان مردم لبنان و تحریک کردن آن‌ها درباره سوریه است.

نویسنده و تحلیلگر لبنانی در ادامه به بیانیه سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان، و نبیه بری، رئیس مجلس این کشور، درباره کنترل ناامنی‌ها در این کشور اشاره و از دیگر مقامات لبنانی به دلیل اینکه تنها به چند تماس ظاهری بسنده کرده‌اند انتقاد کرد.

قندیل تأکید کرد: هدف از ربودن زائران لبنانی جلوگیری از شکست توطئه فتنه بود، چون رهبران میهن پرست لبنانی در مقابل اقدامات جریان المستقبل، گروه‌های افراطی و مخالفان مسلح دولت سوریه در شمال لبنان خویشتن‌داری کرده بودند.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی خاطرنشان کرد: گروه‌های مسلح علناً در شمال لبنان فعالیت می‌کنند و از ورود ارتش به پایگاه‌های آن‌ها جلوگیری می‌شود.

قندیل با تاکید به اینکه دولت لبنان در برابر اقدامات تحریک آمیز جریان المستقبل تسلیم شده است گفت: گروه‌های تندروی لبنانی در حوادث سوریه دخالت می‌کنند. آن‌ها کمک‌های مالی، نظامی و پشتیبانی، و پناهگاه، در اختیار عناصر مسلح و گروه‌های تفکیری قرار می‌دهند تا در خاک سوریه نفوذ کنند.

نویسنده و پژوهشگر سیاسی لبنانی از دولت آن کشور خواست تا ارتش را مأمور مقابله با هرگونه تهدید علیه امنیت شهروندان کند و با توجه به دست داشتن دستگاه اطلاعاتی ترکیه در ربودن زائران لبنانی از این کشور بخواهد در راستای آزادی این افراد اقدام کند.

قندیل افزود: امروزه، دولت لبنان تحت فشار ائتلاف غربی و عربی قرار دارد. این ائتلاف تلاش می‌کند تا لبنان را به پایگاهی برای ضربه زدن به سوریه تبدیل کنند و در این میان برخی از مسئولان لبنانی تحت تأثیر فشارهای سفیر آمریکا قرار گرفته‌اند.

 

۱۶-۱۸: ۳۹

 

 

 

 



پربیننده ترین خبرها