دیپلماسی دست دادن و تنبیه ترامپ در کانادا/ رد انگشت شست رییس جمهور فرانسه روی دست همتای آمریکایی

دیپلماسی دست دادن و تنبیه ترامپ در کانادا/ رد انگشت شست رییس جمهور فرانسه روی دست همتای آمریکایی
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 08:13

رئیس جمهور آمریکا که بنابر عقیده کارشناسان، دیپلماسی دست دادن را نمی داند، سال گذشته میلادی در ملاقات با همتای فرانسوی خود چنان با ماکرون دست داد که تقریبا به رقابت مچ اندازی تبدیل شد و حالا در کانادا رییس جمهور فرانسه حسابی از خجالت ترامپ در آمد.

العالم ـ اروپا

بسیاری از صاحبنظران معتقدند، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیپلماسی سیاسی را نیاموخته و هنوز به خوبی ظرافت های علم دیپلماسی را نمی داند. 

دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون روز جمعه (18 خرداد / 8 ژوئن) درحالی در کانادا در حاشیۀ نشست گروه 7 دیداری دوجانبه داشتند؛ که تنش میان دو کشور به دلیل تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم افزایش یافته است.

قرار بود دو رئیس‌جمهور بامداد جمعه با یکدیگر دیدار کنند اما ترامپ با بیش از یک ساعت تاخیر واشنگتن را به مقصد کانادا ترک کرد و این دیدار با بی مبالاتی ترامپ در پایان روز صورت گرفت، اما ماکرون با چنان قدرتی دست رئیس‌جمهور آمریکا را فشرد که پس از رها کردن آن، اثر انگشتانش روی دست دونالد ترامپ باقی مانده بود.

سران فرانسه و آمریکا پیش از این رابطه‌ای نزدیک با یکدیگر داشتند اما  خروج آمریکا از برجام که تاثیر منفی قابل توجهی بر فعالیت های اقتصادی فرانسه در ایران گذاشته و سپس وضع تعرفه‌های جدید برای واردات فولاد و آلومینیوم روابط دو طرف را تیره و تار کرده است.

پربیننده ترین خبرها