عضو ارشد اخوان المسلمين:

زمان برخورداري "نم" از حق وتو فرا رسيده است

زمان برخورداري
پنج‌شنبه 9 شهريور 1391 - 11:13

قاهره(العالم)- يكي از رهبران اخوان المسلمين گفت: زمان آن فرارسيده كه كشورهاي عضوجنبش عدم تعهد "نم" به حقوق سياسي و ديپلماتيك و بين المللي خود دست يافته و از حق راي برخوردار و مانند ديگر كشورهاي بزرگ جهان داراي حق وتو باشند.

"جمال تاج الدين" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: كشورهاي عضو "نم" بايد با سياست واحد و يكپارچه و در چارچوب همكاري نزديك، به مقابله با هرگونه سلطه جويي بين المللي برخيزند.

تاج الدين تاكيد كرد: اين كشورها بايد در چارچوب سياست اقتصادي يكپارچه و تقويت آن، برقراري آزادي،عدالت اجتماعي و حق استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي به دور از سلطه جويي كشورهاي بزرگ و در چارچوب سياستي واحد، روابط گسترده اي با يكديگر برقرار كنند.

وي همچنين خاطرنشان كرد: سفر محمد مرسي رييس جمهوري مصر به تهران براي شركت در اجلاس غير متعهدها، در روابط ميان دو كشور، صفحه جديد و در روابط سياسي و اقتصادي ساير كشورهاي سازمان عدم تعهد، افق هاي گسترده اي خواهد گشود.

تاج الدين العالم اظهار داشت: حضور مقامات جنبش عدم تعهد و برگزاري موفق اجلاس تهران در سايه توطئه چيني عليه انقلاب و مردم ايران، بدون شك تاكيدي بر مخالفت با همه توطئه هايي است كه ضد دولت و مردم ايران در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي صورت مي گيرد.

عضو ارشد اخوان المسلمين گفت: مشاركت محمد مرسي رئيس جمهوري مصر در اجلاس تهران، پس از سالها قطع روابط ايران و مصر صفحه جديدي را در برابر دو كشور گشود و سفر نويد بخشي است كه افق ها و زمينه هاي گسترده اي را براي همكاري ميان دو كشور طي دوره آتي خواهد گشود.
 
وي افزود: نزديك شدن ايران و مصر دليل آشكاري بر ضرورت يكپارچه شدن كشورهاي عربي و اسلامي در مقابله با توطئه امريكا وصهيونيستها عليه اين كشورهاست.

تاج الدين گفت: مصر و ايران كه از جايگاه بين المللي، منطقه اي و سياسي بالايي برخوردارند، اگر در زمينه هاي مختلف و با قدرت بايكديگر همكاري كنند، مي توانند آينده نويدبخشي را براي منطقه رقم بزنند.

MKH-30-09:39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها