گریفیتس: انتظار داریم پیش از آغاز مذاکرات در یمن آتش بس  برقرار شود/ تاخیر هیئت یمنی برای حضور در نشست ژنو تازگی ندارد/ بحران یمن راهکار نظامی ندارد و این مسآله به خوبی روشن است

گریفیتس: انتظار داریم پیش از آغاز مذاکرات در یمن آتش بس  برقرار شود/ تاخیر هیئت یمنی برای حضور در نشست ژنو تازگی ندارد/ بحران یمن راهکار نظامی ندارد و این مسآله به خوبی روشن است
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 19:24

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اذعان داشت: طرف های یمنی خواستار تمرکز بر آزادی زندانیان هستند و این امر می تواند قدم موثری در ایجاد اطمینان باشد .

العالم - یمن 

مارتین گریفیتس؛ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد: آنچه که در هفته جاری در ژنو در جریان خواهد بود صرفا مشاوره هستند  نه مذاکره.

وی تصریح کرد: فرصتی  را به دست آورده ام که  با شهروندان مستقل یمن صحبت کنم؛ جلساتی که طی هفته جاری صورت خواهد گرفت حول محور ایجاد اطمینان بین طرف های یمنی جهت رسیدن به راهکاری همه جانبه برای حل بحران یمن خواهد بود.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن افزود: طرف های یمنی خواستار تمرکز بر آزادی زندانیان هستند و این امر می تواند قدم موثری در ایجاد اطمینان باشد؛ آزادی اسرا و زندانیان نیازمند همکاری دوجانیه است و از من خواسته شده است که در این زمینه به شکل گسترده ای تمرکز کنم.

وی درخصوص مانع تراشی ائتلاف ضد یمن  در اعزام گروه های یمنی به ژنو جهت انجام مذاکرات گفت: تاخیر هیئت یمنی برای حضور در نشست ژنو مسآله بزرگی نیست و پیش از این نیست بارها شاهد این امر بوده ایم و انتظار داریم که این هیئت  زودتر به ژنو برسند. 

مارتین گریفیتس افزود: امیدوارم که همه طرف های یمنی را در این سالن ملاقات کنم؛ بحران یمن راهکار نظامی ندارد و این مسآله به خوبی روشن است؛ با توجه به اهمیتی که یمن در منطقه دارد این کشور برای اروپا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

نماینده ویژه سازمان ملل اظهار داشت: انتظار داریم پیش از آغاز مذاکرات در یمن آتش بس  برقرار شود اما اصرار بر این امر به عنوان یک پیش شرط برای انجام مذاکرات  درست نیست و من با آن موافق نیستم، اگر نیاز باشد پس از پایان سه روزی  که معین شده نیز به فعالیت های مشورتی ادامه خواهیم داد؛ من نیاز دارم که تدابیر لازم درخصوص اتخاذ راهکاری جهت ایجاد اعتماد میان دو طرف را بررسی کنم

پربیننده ترین خبرها