تاکید مقام آمریکایی بر مجازات شدید ناقضان تحریم ایران

تاکید مقام آمریکایی بر مجازات شدید ناقضان تحریم ایران
شنبه 24 شهريور 1397 - 01:16

یک مقام ارشد آمریکایی به قانونگذاران این کشور گفت، آمریکا آماده است شدیدترین اقدامات را علیه کشورها و نهادهایی در پیش بگیرد که به تحریم های دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور علیه ایران از جمله به صفر رساندن خرید نفت خام عمل نکنند.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه اینترنتی ویک، مانیشا سینگ دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری روز پنجشنبه در نشست استماع کنگره به قانونگذاران گفت آمادگی داریم شدیدترین اقدامات را علیه افرادی که به ما در اجرای دور تازه تحریم ها علیه ایران کمک نکنند، اجرا کنیم.

سینگ در پاسخ به سوال الیوت آنجل نماینده کنگره گفت دولت ترامپ مشغول گفتگو با همه متحدان و شرکای خود بوده و در تلاش است آنها را برای همراهی کامل با دور تازه تحریم ها علیه ایران که به دنبال خروج واشنگتن از توافق هسته ای سال 2015 ایران وضع شده است, ترغیب کند.آمریکا به هند و دیگر کشورها گفته است واردات نفت خام را از ایران تا چهارم نوامبر به صفر برسانند یا اینکه با تحریم روبرو شوند. این موضوع نشان می دهد واشنگتن حاضر نیست به هیچ کشوری در زمینه واردات نفت از ایران معافیت بدهد.

آنجل از سینگ پرسید: اگر بزرگترین خریداران نفت ایران یعنی چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و اروپا با کاهش شدید خرید نفت از ایران موافقت نکنند آیا ما حضاریم دسترسی بانک های آنها را به نظام بانکداری جهانی که به موجب تحریم های آمریکا جریمه مقرر شده در این زمینه است، قطع کنیم؟سینگ در پاسخ گفت: ما آماده ایم شدیدترین اقدامات ممکن را علیه ایران انجام دهیم. ما باید به رژیم ایران نشان دهیم توسعه برنامه هسته ای را برای اهداف پنهان تحمل نمی کنیم. ما در حال گفتگو با متحدان خود هستیم و هدفمان این است که خرید نفت ایران را تا نوامبر به صفر برسانیم. این یکی از اهداف حیاتی ما است. ما در حال گفتگو با متحدان خود از جمله کشورهایی هستیم که شما به آنها اشاره کردید و به آنها کمک می کنیم به این نکته برسند که تنها راهی که می توانیم با پیمودن آن به هدف اطمینان یافتن از عدم شروع دوباره برنامه هسته ای ایران دست یابیم، مشارکت و همکاری با کشورهای متحد است.

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: ما در تلاش هستیم به این کشورها توضیح دهیم که تصویر بزرگتر این است که باید با یکدیگر در زمینه وارد آوردن فشار به ایران همکاری کنیم و متوقف کردن فروش نفت راهی حیاتی در این راستا است. ما آماده ایم شدیدترین اقدامات را علیه کسانی که در اجرای تحریم ها به ما کمک نکنند در پیش بگیریم.

آنجل در ادامه از سینگ پرسید: چین اصلی ترین خریدار نفت ایران است. آیا این کشور هم تا ماه نوامبر واردات نفت را از ایران به صفر می رساند؟ سینگ در پاسخ گفت: ما با همه کشورها از جمله چین کار می کنیم تا فروش نفت ایران را به صفر برسانیم. ما به صراحت گفته ایم تا زمانی که نتوانیم به عنوان یک جامعه بین الملل به صورت متحد عمل کنیم، رفتارهای شرورانه ایران بدون تغییر باقی خواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها