حمایت آمریکا از "داعش" پس از هر ضربه شدید

حمایت آمریکا از
جمعه 11 آبان 1397 - 14:57

امین حطیط، ژنرال بازنشسته ارتش لبنان و کارشناس مسائل نظامی و استراتژیک گفت که گروه تروریستی داعش در مناطق تحت سیطره نیروهای آمریکایی در سوریه همچنان وجود دارند. وی گفت این گروه تروریستی زمانی که زیر حمله شدید نیروهای عراقی و سوری خرد می شد به آمریکا پناه برد.

العالم - سوریه

امین حطیط که در برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم شرکت کرده بود گفت: ما معتقدیم داعش به طور کامل از بین نرفته و از سوریه و عراق هم ریشه کن نشده است. هدف از ایجاد داعش کمک به پیشبرد اهداف استراتژیک آمریکا در منطقه است. برخورد این استراتژی با موانع بسیار، آمریکا را ناگزیر به تجدید نظر و عقب نشینی و مجبور به تقویت داعش در مناطق تحت اشغال خود کرد؛ به خصوص پس از آنکه این گروه تروریستی در مقابل حمله های ارتش سوریه از پای درآمد.

حطیط افزود: ارتش سوریه و ارتش عراق و نیروهای حشد الشعبی عراق ضربه های میدانی سنگینی به گروه تروریستی داعش وارد کردند و این گروه تروریستی به ناچار به دامان آمریکا پناه برد. به همین دلیل است که می بینیم در عراق و سوریه این گروه تروریستی در مناطق تحت سیطره ارتش امریکا هنوز وجود دارد. بخشی از این گروه تروریستی نزدیک پایگاه التنف و بخش دیگری از آن در شرق فرات در دیر الزور در مرزهای عراق و سوریه موضع گرفته و در همان جا از حمایت آمریکا برخوردارند.

وی افزود: آمریکا داعش را که در حال حاضر بیش از 6 هزار نفر در سراسر سوریه عضو دارد، نگه داشته و از آنها حمایت می کند؛ همین کشور آنها را بارها با هواپیماهای خود حمل و نقل کرده است. که آخرین بار آن انتقال اعضای این گروه تروریستی با هواپیماهای خود از رقه به دیر الزور بوده است. این کشور ابتدا تروریست ها را از رقه خارج کرد و بعد به بهانه نابودی داعش، رقه را ویران کرده و غیر نظامیان را به خاک و خون کشید.

پربیننده ترین خبرها