انفعال آمریکا در برابر آزمایش سلاح تاکتیکی فوق مدرن کره شمالی

انفعال آمریکا در برابر آزمایش سلاح تاکتیکی فوق مدرن کره شمالی
شنبه 26 آبان 1397 - 07:57

وزارت امور خارجه ایالات متحده در واکنش به آزمایش سلاح تاکتیکی فوق مدرن توسط کره شمالی، بدون استفاده از لفظ تهدید و تحریم بیانیه ای منفعلانه منتشر کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تست یک سلاح تاکتیکی فوق مدرن توسط کره شمالی اعلام کرد: اطمینان دارد که پروسه مذاکرات با کره شمالی هم چنان به قوت خود باقی‌ است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نشست خود در سنگاپور تعهداتی در مورد خلع سلاح نهایی و کاملا بررسی شده کره شمالی و ایجاد آینده‌ای درخشان‌تر برای این کشور را مورد توافق قرار داده‌اند. ما هم چنان با مقامات کره شمالی درباره اجرای همه این تعهدات مذاکره می‌کنیم و اطمینان داریم که وعده‌های داده شده از سوی ترامپ و کیم جونگ اون، عملی خواهند شد.

روز جمعه (25 آبان ماه) خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از محل آزمایش تسلیحات در آکادمی علوم دفاعی کره شمالی بازدید به عمل آورد و در جریان این بازدید بر تست یک سلاح تاکتیکی فوق مدرن که به تازگی تولید شده نظارت کرده است.

این خبرگزاری خاطرنشان کرد که این آزمایش موفقیت آمیز بوده اما توضیح بیشتری درباره نوع سیستم تسلیحاتی آزمایش شده ارائه نکرد. 
گفتنی است این اولین آزمایش تسلیحاتی رسمی کره شمالی از زمانی است که مذاکرات دیپلماتیک خود را با آمریکا بر سر برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود شروع کرده است.

پربیننده ترین خبرها