فهرست اسیران هیات هادی شامل افرادی از داعش و القاعده است!

سه شنبه 20 آذر 1397 - 20:58

عضو هیات منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن دستیابی به توافق آتش بس در یمن طی دور فعلی مذاکرات سوئد را بعید دانست، این در حالی است که دو طرف در اقدامی مقدماتی به منظور اجرای توافق تبادل اسیران، فهرست نام اسرای خود را از طریق فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن و صلیب سرخ جهانی مبادله کردند.

العالم . یمن

پس از گذشت چند روز از آغاز رایزنی ها تحت نظارت سازمان ملل میان هیات ملی یمن و هیات منصور هادی در سوئد، دو طرف اعلام کردند که فهرست اسامی اسیران که شامل حدود 15 هزار اسیر است، رد و بدل کردند.

هیات ملی یمن فهرستی متشکل از نام حدود 7 هزار اسیر ارائه داد در حالی که فهرست هیات ریاض نام بیش از 8 هزار و پانصد اسیر را در برمی گرفت؛ بنا به منابعی نزدیک به مذاکرات سوئد، فهرست ریاض شامل نام اسیران و بازداشت شدگانی از گروه القاعده و داعش است.

این منبع افزود: در این فهرست نام بازداشت شدگانی آمده است که از دوران حکومت هادی تحت تعقیب دستگاه های امنیتی بودند و به دلیل دست داشتن در اقدامات تروریستی در آن زمان بازداشت شدند.

یک منبع سیاسی اظهار داشت که توافق تبادل اسیران و بازداشت شدگان طی 45 روز اجرایی خواهد شد و هر دو هیات دو هفته فرصت دارند تا نام اسیران و وضعیت آنها را مورد بررسی قرار دهند؛ همچنین یک هفته دیگر مهلت خواهند داشت تا ملاحطات خود را ارائه کنند و در هفته چهارم، می‌توانند به ملاحظات طرف مقابل پاسخ دهند.

پربیننده ترین خبرها