محمد عبدالسلام در گفتگو با العالم دستاوردهای مذاکرات صلح یمن را تشریح کرد

محمد عبدالسلام در گفتگو با العالم دستاوردهای مذاکرات صلح یمن را تشریح کرد
پنج‌شنبه 22 آذر 1397 - 21:26

رئیس تیم مذاکراتی دولت نجات ملی یمن در گفتگو با شبکه خبری العالم دستاوردهای رایزنی ها در سوئد برای حل و فصل اوضاع یمن را تشریح کرد.

العالم - یمن

رئیس تیم مذاکراتی دولت نجات ملی یمن پنجشنبه شب در گفتگو با شبکه خبری العالم دستاوردهای رایزنی ها در سوئد برای حل و فصل اوضاع یمن را تشریح کرد.

محمد عبدالسلام رئیس تیم مذاکراتی دولت نجات ملی یمن با اشاره به رسیدگی به وضعیت انسانی یمن و شکستن محاصره شهر الحدیده و بندر آن در رایزنی های سوئد گفت: پایان بحران الحدیده گامی مثبت و مهم به شمار می رود.

وی افزود: این متجاوزان به شهر الحدیده و بندر آن بودند که باعث بروز بحرانی انسانی شدند.

عبدالسلام گفت: توقف عملیات نظامی در شهر الحدیده برای محافظت از جان غیرنظامیان است.

وی تصریح کرد: برآیند رایزنی های صلح یمن در سوئد با اوضاع انسانی در تعز در ارتباط است.

رئیس تیم مذاکراتی دولت نجات ملی یمن گفت: مهمترین شاخصه این رایزنی ها نسبت به سایر رایزنی ها این بود که پیشنهادها به صورت مکتوب ارایه شد و تیم مذاکراتی دولت نجات ملی توانست با قدرت مانور خود به پیشرفتی برسد.

وی خاطرنشان کرد: طرح و چارچوب کلی در سه برگه تنظیم شده بود که در یک برگ و نیم خلاصه شد.

عبدالسلام درباره تفاوت این رایزنی ها با رایزنی های گذشته درباره حل و فصل اوضاع یمن گفت: درگذشته توافقی واقعی درباره استان الحدیده و بندر آن وجود نداشت اما اکنون توافقی درباره آن پیش روی انظار جهانیان قرار دارد و آنها پیگری تحولات و توافق های انجام شده را آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: با وجود پرداخته نشدن به همه پرونده ها در رایزنی های سوئد اما تیم مذاکراتی دولت نجات ملی به طور مثبت از این رایزنی ها بیرون آمد. در این رایزنی ها درخصوص مستثنی کردن استان الحدیده از درگیری و جنگ و عدم سیطره نیروهای ائتلاف متجاوز بر آن توافق شد زیرا الحدیده به عنوان یک بندر از یک ویژگی خاص انسانی برخوردار است چرا که کانال ورود کالا به یمن محسوب می شود.

پربیننده ترین خبرها