رویترز:

تشدید فشارها بر فرماندار ویرجینیا برای کناره‌گیری در پی انتشار عکس نژادپرستانه

تشدید فشارها بر فرماندار ویرجینیا برای کناره‌گیری در پی انتشار عکس نژادپرستانه
يکشنبه 14 بهمن 1397 - 07:39

پس از انتشار عکسی نژادپرستانه از سال ۱۹۸۴ از فرماندار دمکرات ایالت ویرجینیا، وی با فشارهای فزاینده‌ای برای کناره‌گیری مواجه شده‌است.

العالم- آمریکا

رالف نورتم -- فرماندار ایالت جنوبی ویرجینیا -- مدعی شده پس از بررسی‌ها دریافته است عکس منتشرشده تصویر او نیست و قصد کناره‌گیری ندارد.
نورتم ابتدا روز اول فوریه (۱۲ بهمن) گفته بود «از این‌که تصمیم گرفتم در آن عکس حضور پیدا کنم، و از این‌که این عکس دیگران را در آن زمان و اکنون آزرده، عمیقا متاسفم.»
عکسی که نخست توسط وب‌سایت «بیگ لیگ پالتیکس» منتشر شده بود، دو نفر را نشان می‌دهد که یکی صورتش را سیاه کرده و دیگری لباس کو کلاکس کلان‌ها، یک تشکل نژادپرست در آمریکا، را پوشیده‌است.
این عکس در کتاب سال دانش‌آموختگان دانشکده پزشکی در سال ۱۹۸۴ منتشر شده بود و در آغاز مشخص نبود رالف نورتم کدام‌یک از دو نفر است.
هر دو سناتور دمکرات ویرجینیا بلافاصله خواستار آن شدند که فرماندار، گزینه کناره‌گیری از مقام خود را در نظر بگیرد.
دو سناتور دیگر، کاملا هریس از ایالت کالیفرنیا و کوری بوکر از ایالت نیوجرسی، از مقام‌های ارشد حزب دمکرات هستند که از این عکس انتقاد کرده‌ و خواستار استعفای او شده‌اند. سناتور هریس و سناتور بوکر، هر دو از جمله دمکرات‌هایی هستند که اعلام کرده‌اند برای رقابت‌های درون‌حزبی جهت انتخاب نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد می‌شوند.
شورای دمکرات‌های سنا در ایالت ویرجینیا نیز خواستار کناره‌گیری نورتم شده‌است.
معاون باراک اوباما در دوره ریاست‌جمهوری، جو بایدن، همچنین سناتور الیزابت وارن، سناتور دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۰، از دیگر چهره‌هایی هستند که خواستار استعفای نورتم شده‌اند.
با این حال نورتم روز شنبه گفته است او وقتی بیشتر در مورد عکس تحقیق کرده و به آن نگاه کرده، متوجه شده که قطعا تصویر متعلق به او نیست.
وی در جریان کنفرانس خبری خود گفته پیشتر اقدام مشابهی را انجام داده و زمانی صورت خود را به تقلید از مایکل جکسون سیاه کرده بود تا در یک مسابقه رقص شرکت کند و از این بابت متاسف است، اما عکس فعلی ربطی به او ندارد.
رالف نورتم گفته است قصد جبران گذشته خود را دارد و «تا زمانی که احساس می‌کنم قادر به رهبری (امور اجرایی) هستم، به کار خود ادامه خواهم داد.»
با این وصف، فشارها برای کناره‌گیری فرماندار، از داخل حزب دمکرات، و نیز از سوی شهروندان و معترضانی که در برابر ساختمان فرمانداری ویرجینیا تجمع کرده‌اند ادامه پیدا کرده‌است.

پربیننده ترین خبرها