سازمان ملل خواستار کمک یک میلیارد دلاری کشورهای جهان برای روهینگیایی ها شد

سازمان ملل خواستار کمک یک میلیارد دلاری کشورهای جهان برای روهینگیایی ها شد
دوشنبه 29 بهمن 1397 - 18:04

سازمان ملل اعلام کرد که برای ارائه کمک های بشردوستانه به آوارگان روهینگیایی در بنگلادش به یک میلیارد دلار کمک مالی توسط کشورهای جهان نیاز دارد.

العالم ـ آسیا

به گزارش تارنمای سازمان ملل، در این گزارش جدید از کشورهای جهان خواسته شده است تا با ارائه کمک های خود، یک میلیارد دلار منابع مورد نیاز برای تامین ارائه کمک های بشردوستانه به بیش از 900 هزار نفر روهینگیایی مستقر در اردوگاههای مرزی بنگلادش با میانمار را تامین کنند.
طبق این گزارش 94 صفحه ای بازرسان سازمان ، بیش از 336 هزار نفر از بنگلادشی ها نیز که در نزدیکی اردوگاههای پناهندگان میانماری به سر می برند نیاز به حمایت های سازمان ملل دارند.
بیش از 750 هزار نفر از روهینگیایی ها درپی حملات و سرکوب های شدید ارتش و بودائیان افراطی در میانمار در سال 2017، از این کشور فرار کرده و در بنگلادش پناه گرفتند.
طبق گزارش سازمان ملل قریب به 400 هزار نفر از آوارگان روهینگیایی در بنگلادش را کودکان تشکیل می دهند.
به گزارش ایرنا، بازرسان سازمان ملل در گزارش خود تاکید کردند براساس برآودهای انجام شده قریب به 10هزار نفر از مسلمانان اقلیت روهینگیایی در اثر حملات ارتش و بودائیان افراطی ازسال 2017 تاکنون کشته شدند.
سازمان ملل ارتش میانمار را بدترین ارتش جهان خوانده و در گزارش خود تاکید کرده کرده که نظامیان میانماری برای کشتن و یا بیرون راندن اقلیت روهینگیا ازایالت راخین میانمار از روش ها و ابزارهای مختلف اعمال خشونت از جمله شکنجه، قتل، کشتار دسته جمعی و تجاوز و بردگی جنسی استفاده کرده است.

پربیننده ترین خبرها