پیام مهم سفر روحانی به عراق

دوشنبه 20 اسفند 1397 - 19:19

خبرنگار العالم در عراق جزییاتی از سفر حسن روحانی رییس جمهور کشورمان به عراق و پیام‌های مهم این سفر ارائه داد.

العالم - باخبرنگاران

نوید بهروز -- خبرنگار و مدیر دفتر العالم در عراق -- گفت: پیام سفر روحانی به عراق این است که به رغم فشارهای خارجی برای ضربه زدن به روابط میان دو کشور و نیز فشارهای آمریکایی و فشارهای منطقه ای علیه عراق، نمی توان ارتباط میان دو کشور را قطع کرد و یا حتی این روابط را کاهش داد.

وی افزود: برهم صالح رییس جمهور عراق نیز پیام روشنی ارسال کرد مبنی بر اینکه این روابط، هیچ طرف منطقه ای و یا بین المللی را هدف قرار نداده است بلکه دیگران را نیز دعوت می کند تا به آن بپیوندند و به این ساختار ملحق شوند؛ این ساختار یک ساختار منطقه ای، اقتصادی و امنیتی متکامل است که به ثبات منطقه کمک می کند. رؤسای جمهور ایران و عراق از بغداد تاکید می کنند که همکاری دو کشور برای منطقه است و علیه دیگران نیست.

حسن روحانی رییس جمهور کشورمان، پیش از این، از امکان افزایش میزان مبادلات تجاری با عراق از 12 میلیارد دلار تا 20 میلیارد دلار خبر داد؛ برهم صالح نیز از دستیابی به توافقات و تفاهماتی با حسن روحانی خبر داد که متعاقبا اعلام خواهند شد.

نوید بهروز توضیح داد که این سفر سه روز به طول خواهد انجامید؛ رییس جمهور ایران فردا عصر برای زیارت اماکن مقدسه عازم کربلای معلا خواهد شد و روز چهارشنبه نیز به نجف اشرف سفر خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها