پیشنهاد شورای نظامی سودان؛ 7 نظامی و 3 غیرنظامی در شورای حاکمیتی

پیشنهاد شورای نظامی سودان؛ 7 نظامی و 3 غیرنظامی در شورای حاکمیتی
دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 - 21:35

سخنگوی شورای نظامی انتقالی سودان گفتگوها با ائتلاف آزادی و تغییر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: گفتگوی ما بر مسائل مورد اختلاف متمرکز بود. ما بر ضرورت خروج کشور از این بحران در سریعترین زمان ممکن اتفاق نظر داریم.

العالم . آفریقا

شمس الدین کباشی -- سخنگوی شورای نظامی انتقالی سودان -- در یک نشست مطبوعاتی در خارطوم تاکید کرد: ما پیش از این پیشنهاد دادیم که شورای حاکمیتی متشکل از 7 نظامی و 3 غیرنظامی باشد؛ در حالی که ائتلاف تغییر پیشنهاد داد که 8 غیرنظامی در مقابل 7 نظامی باشد. نیروهای ائتلاف آزادی و تغییر پیشنهاد جدیدی که کاملا مغایر با پیشنهاد نشست سابق بود، ارائه داد.

وی اظهار داشت: ما از ائتلاف آزادی و تغییر خواستیم تا فهرستی از اعضای هیات مذاکره کننده ارائه دهد. ما توافق کردیم که نیروهای ائتلاف آزادی و تغییر دیدگاه خود درباره مرحله انتقالی را فردا برای بحث و بررسی مطرح کنند. درخصوص بازگشایی راهها و برداشتن موانع نیز توافق حاصل شد بدون آنکه خواهان پراکنده کردن تحصن کنندگان شویم. همچنین توافق شد که خط راه آهن از امروز بازگشایی شود.

کباشی از شهروندان خواست تا از مسدود کردن راه ها خودداری کنند و تاکید کرد که ما به دستیابی به راه حل فراگیر برای خروج از بحران فعلی نزدیک هستیم.

پربیننده ترین خبرها