جولانی، راهی برای بهبود چهره شیطان در درگیری های سیاسی

جولانی، راهی برای بهبود چهره شیطان در درگیری های سیاسی
سه شنبه 13 خرداد 1399 - 22:13

از روز اول پیدایش گروه های تکفیری مرتبط با گروه القاعده در سوریه مشخص بود که این گروه تروریستی برای اجرایی کردن طرح های امریکا فعالیت می کند پس از ناکامی محور شرارت برای معرفی اینکه آنان گروه های مخالف میانه رو هستند و حمایت امریکا از آنان افزایش یافت.

العالم - كشكول

عملیات هایی زیاد محور امریکا برای تغییر چهره زشت و خون آلود جبهه النصره؛ تلاش های وقیحانه باقی می ماند که بیانگر حجم بالای استکبار محور شرارت و توهین به عقل مردم است.

سرکردگان گروههای تکفیری از جمله ابو محمد الجولانی از زمان ورود آنان به مناطق سوریه، با تبلیغات در صدد ارائه تصویرجدیدی از وی در این مناطق از جمله ادلب هستند

آنان به منظور تاثیر گذاری بر افکارعمومی بین المللی و داخلی و حذف صفت تروریستی بودن ازاین گروه و به ویژه از شخص محمد الجولانی تبلیغ می کنند وی از مدتها پیش با ادعای تامین منافع مردم درمناطق ریف ادلب که جبهه النصره اشغال کرده در صدد تبلیغ رسانه ای است، هشتمین حضور وی نیز سال 2020 در قالب نشست با شماری از ریش سفیدان اهالی منطقه جبل الزاویه در ریف جنوبی ادلب بود.

این نشست ها برای عکاسی و لنزهای خبرنگاران اختصاص یافته بود که نتوانستند بفهمند در این نشست ها چه گذشت و فقط به رسانه ها اعلام کردند بخشی از دیدارهای جولانی تروریست با اهالی این مناطق در ادلب است.

پوشش رسانه ای الجولانی در جبل الزوایه در ریف ادلب طبعا نتوانست صحنه های خون و کشتار و قربانیان و جنایت های جبهه النصره را حذف کند و سخنرانی طائفی سرکرده های آن نیز عقل و وجدان شهروندان سوری و عرب و مسلمان را جریحه دار کرد.

زیرا واضح ترین هدف جولانی ابلاغ پیام های داخلی و خارجی در این دیدارهابود و اینکه خود را به عنوان حاکم فعلی مناطق حضور جبهه النصره و دارای پایگاه مردمی و نزدیک به مردم معرفی کند که همه این اقدامات نیز بر اساس توصیه های تبلیغاتی یا از سوی سازمان اطلاعات جبهه النصره یا کادر تبلیغاتی جولانی و استفاده از همه دیدارها در اردوگاههای آوارگان در مهمان خانه های شیوخ عشائر و فعالیت های مدنی و داخلی در مناطق متعدد و هر بار نیز با لباسی مناسب با آن نشست بود.

طرح تبلیغاتی جولانی برای نشست هایش بر دو بخش استوار است نخست در رابطه با محتوا و دوم مربوط به زمان است . به گونه ای که دیدار اخیر وی در ریف ادلب جنوبی بر اساس اخبار ستاد هماهنگی نیروهای مسلح درست زمانی بود که خشم مردم پس از اقدامات سرکوبگرانه برضد اهالی برای تثبیت واضح دیدگاه تروریستی جولانی مبتنی بر پراگماتیسم و روش های دور زدن بر ضد جبهه النصره با همه شاخه های امنیتی و نظامی و حتی غیر نظامی افزایش یافته است تا از نفرت مردم علیه خود و مجموعه اش بکاهد و دلائل جای گیری جبهه النصره در فهرست سازمانهای تروریستی از سوی جامعه بین الملل و برخی دولتها را کاهش داده و برای کاهش دادن محاصره و پایین اوردن پرچم مبارزه با تروریسم بر اساس اینکه جولانی شخصیتی سیاسی اجتماعی است و طرفداران زیادی در داخل مناطق حضور جبهه النصره دارد تلاش کند.

برخی نیز معتقدند دیدارهای الجولانی در چارچوب تبلیغات برای خارج است یعنی جبهه النصره تلاس می کند پیام هایی به جامعه بین الملل بدهد و برای بازگشت سازمان های امدادرسانی بشر دوستانه به منطقه، به رهبران غرب اطمینان خاطر دهد تا دستکم در حمایت از گروههای مسلح در سطح لوجستیکی باشد اما همه به خوبی از نقش جبهه النصره در ستم به مردم در مناطق حضورشان آگاه هستند و هنوز خون ها در استان های ادلب و دیگر اماکن ترو تازه است و مقبره های گروهی بیانگر حجم جنایت هایی است که مرتکب می شود به اضافه انفجارهای تروریستی و بمباران و آدم ربایی ها و تخریب دارایی ها و فهرست بلندی از جنایت ها؛ نقش خرابکارانه جبهه النصره را به خوبی نشان می دهد و چهره زشت جولانی با پروپاگاندای تبلیغاتی بهبود نخواهد یافت .

حوادث ریف جنوبی ادلب به ویژه جبل الزوایه که شاهد پیشروی سریع ارتش سوریه در درگیری های اخیر بوده به نظر ناظران در دمشق نمایشنامه مسخره ای است و همه تلاش های سازمان اطلاعات امریکا و ترکیه؛ بهبود و چینش گروههای تروریستی با تبلیغات رسانه ای است که تلاش های ناکامی است زیرا زشتی در این جبهه ریشه دار است و ذاتی آنان است و هیچ کس توان بهبود چهره تکفیری ها را ندارد .

پربیننده ترین خبرها