نقشه یمنی ها برای حمله بعدی خود به عربستان چیست؟

نقشه یمنی ها برای حمله بعدی خود به عربستان چیست؟
شنبه 14 فروردين 1400 - 19:45

کارشناسان و ناظران معتقدند که عربستان نمی خواهد وضع موجود در یمن تغییر کند و یمنی ها نیز مایل به ایجاد اختلال در فعالیت ها در داخل عربستان هستند.

العالم- نظرکده

به عقیده روزنامه نگاران یمنی، عملیات مواجهه و بازدارندگی از سوی صنعا ادامه پیدا می کند و تنش در قالب حملات ائتلاف متجاوز عربستانی-آمریکایی، بخصوص در میدان های داخلی ازجمله مأرب نیز کماکان ادامه خواهد داشت.

کارشناسان افزودند که در سایه این فضای نظامی، در سطح دیپلماتیک شاهد نوعی درجا زدن و رکود هستیم که دلیل آن، گره افکنی های ائتلاف متجاوز است، بخصوص در ابتکار آمریکایی-عربستانی که هیچ چیز جدیدی در آن وجود ندارد و بیشتر شبیه به تعیین شروطی است که صنعا حاضر به قبول آنها نیست.

کارشناسان نظامی تاکید می کنند که ادامه عملیات از سوی صنعا، در پاسخ به ادامه حملات متجاوزانه ای است که عربستان شش سال است علیه زنان و کودکان و ملت یمن مرتکب می شود.

به گفته این کارشناسان، ارتش و کمیته های ملی کنترل مأرب را به دست گرفته اند و ائتلاف متجاوز هیچ کارتی برای بازی در این منطقه ندارد.

کارشناسان خاطرنشان می کنند که عملیات صنعا غافلگیری های زیادی در سال هفتم جنگ با خود خواهد داشت و هدف موشک ها و پهپادهای آن، اختلال در فعالیت های داخلی عربستان است. همانطور که فعالیت فرودگاه های یمن مثل جیزان، ابها، عسیر و نجران دچار اختلال شده و پروازهایشان به حالت تعلیق درآمده است.

تحلیلگران سیاسی به دوگانگی رسانه های غربی در سوگیری خود انتقاد می کنند که از سویی قتل روزنامه نگار عربستانی جمال خاشقچی در سفارت این کشور را محکوم کرده و از سویی دیگر، از کشتار مردم یمن به دست سعودی ها حمایت می کنند.

به عقیده تحلیلگران، رسانه های غربی داستان های مربوط به افرادی خاص را تبدیل به یک فیلم هالیوودی می کنند، اما داستان کشتار ملت ها در نزد این رسانه ها، تنها به اعداد و آمار خلاصه می شود و از آنها به عنوان آمار یمن، آمار لیبی و غیره یاد می کنند.

پربیننده ترین خبرها