رئیس اتحادیه علمای مقاومت لبنان:

جمهوری اسلامی تنها انقلابی که بعد از ۴ دهه به اصول خود وفادار مانده است

جمهوری اسلامی تنها انقلابی که بعد از ۴ دهه به اصول خود وفادار مانده است
چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 12:59

رئیس اتحادیه علمای مقاومت لبنان گفت:جمهوری اسلامی ایران تنها انقلابی در جهان محسوب می شود که پس از ۴ دهه به اصول اولیه و شعارهای اصلی خود وفادار مانده و با وجود تحمیل جنگ های مختلف علیه این کشور به مسیر پیشرفت و رشد خود ادامه داده است .

العالم - لبنان

«شیخ ماهر حمود» امروز (چهارشنبه) اظهار داشت: انقلاب‌های نادری در جهان هستند که اصول خود را بدون دگرگونی برای ۴۰ سال بصورت واقعی حفظ کنند و انقلاب اسلامی ایران از این ویژگی نادر برخوردار است.

وی افزود: نکته مثبت و بزرگ در انقلاب اسلامی ایران این است که به اصول اولیه و شعارهای اصلی خود که مقابله با استکبار و دعوت به اتحاد مسلمانان که اولویت آن مساله فلسطین است بصورت دائم و مستمر وفادار مانده است.

رئیس اتحادیه علمای مقاومت لبنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی کشور ایران را به سطح کشورهای تولید کننده و صنعتی ارتقا داد، افزود: در واقع ایران با وجود جنگ تحمیلی، جنگ‌های اقتصادی، تحریم و محاصره‌های اقتصادی - سیاسی و راه اندازی جنگ‌های فرقه‌ای و جنگ‌های مختلف علیه این کشور به مسیر پیشرفت و رشد خود ادامه داد و سقوط نکرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران اصول و ارزش‌های خود را به سایر طرف‌ها در خارج از مرزهای خود و حتی خارج از مرزهای جهان اسلام گسترش داد، افزود: انقلاب اسلامی ایران نشان داد که این امر دشوار اما در عین حال آسان و امکانپذیر است.

شیخ حمود اضافه کرد: شکی نیست که انقلاب اسلامی ایران به سلاح پیچیده‌ای دست یافته است که در خدمت اهداف اصلی این انقلاب که در راس آن مساله فلسطین است، می‌باشد.

وی ادامه داد: ایستادگی مردم فلسطین و دلاوری‌های آن‌ها متاثر از انقلاب اسلامی ایران است و عامل پیروزی‌های بزرگ به‌ویژه عملیات سیف‌القدس بود و این در مورد مقاومت مردم سوریه و یمن نیز صدق می‌کند.

رئیس اتحادیه علمای مقاومت لبنان در این گفت و گو با اشاره به اینکه مردم منطقه با الهام از انقلاب اسلامی ایران به تشکیل محور مقاومت مبادرت کرده اند، اظهار داشت: بدون شک، محور مقاومت بسیار مهم و اساسی است و اهمیت آن در این است که به زور و اجبار ایجاد نشده است بلکه مردم با اعتقاد آن را انتخاب کرده اند.

وی افزود: البته در مقابل، دیگرانی بودند که ما نتوانستیم تصمیم آن‌ها را بپذیریم، بنابراین آن‌ها جزئی از تصمیم حاکمان، شاهان و حکومت‌های خدمتگزار به رژیم صهیونیستی و سیاست‌های آمریکا بودند.

شیخ حمود با بیان اینکه برای تشکیل محور مقاومت و برقراری این رابطه پیشرفته، هزینه سنگینی پرداختیم، افزود: در صورت تشکیل نشدن این محور، کل منطقه به چنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی می افتاد.

وی خدعه و فریبکاری در منطقه را بخشی از سیاست‌های آمریکا دانست که مبنای اصلی آن تامین امنیت رژیم اسرائیل و غلبه بر توان نظامی همه همسایگان این رژیم است و افزود: توطئه در این منطقه به ویژه کشورهای اسلامی که خواستار از بین رفتن رژیم صهیونیستی هستند از جمله سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است و با توجه به اینکه کار ما جدی است، هزینه بسیار بالایی پرداخت می‌کنیم.

رئیس اتحادیه علمای مقاومت لبنان ایجاد محور مقاومت را فراتر از تصمیماتی مبتنی بر تحولات طبیعی بیان کرد و گفت: تشکیل این محور برای حفظ مقاومت، ارتقای روحیه و عملکرد مقاومت در منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا با تحولات منطقه به جایی خواهیم رسید که دشمن صهیونیستی هدف مقاومت قرار گیرد.

وی اظهار داشت: محور مقاومت تحولات منطقه را به جایی رسانده است که دشمن صهیونیستی در کل منطقه اشغالی بسیار سریع هدف قرار می‌گیرد و نمی‌تواند معادلات و تحولات تاریخی معاصر را فقط با موازنه کنترل، قدرت و از طریق حجم ارتش‌ها و توانایی‌های نظامی تحمیل کند.

شیخ حمود با بیان اینکه ایمان داریم قدرت الهی تحولات را رقم می‌زند، گفت: انتظار می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور، شگفتی‌هایی رخ دهد که توازن حاکم بر موازنه قوا را در این منطقه تغییر دهد و به عنوان مثال بدون شک عملیات «سیف القدس» و همچنین پیروزی مقاومت در لبنان در سال ۲۰۰۶ از جمله این شگفتی‌ها بود زیرا همه ناظران را شگفت زده کرد و به همه نشان داد که مقاومت قوی‌تر از توطئه‌ها است.

وی اظهارداشت: ما (محور مقاومت) در شگفتی‌ها زندگی می‌کنیم و بنابر این انتظار می‌رود که غافلگیری‌های بزرگ‌تری از طریق ما رقم بخورد که اسرائیل را شکست می‌دهد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها