پایان افسانه برتری رژیم صهیونیستی در تکنولوژی

پایان افسانه برتری رژیم صهیونیستی در تکنولوژی
پنج‌شنبه 26 اسفند 1400 - 13:03

شب حمله سایبری در رژیم صهیونیستی شباهتی به هیچ شب دیگری در تاریخ «اسرائیل»  نداشت زیرا برخی معادلات و مفاهیم را تغییر داد.

العالم تحلیل روز

زمانی که دستگاه های امنیتی اسرائیل پی بردند حمله سایبری خارجی دلیل قطعی پایگاه‌ها و وبسایت‌های نخست وزیری، وزارت داخلی، دستگاه قضائیه، امور اجتماعی و ... است انگشت اتهام خود را به سوی جمهوری اسلامی ایران نشانه رفتند، دلیل آن نیز بسیار ساده است، زیرا این نخستین نبرد آشکاری نبود که دارای جزئیات مخفیانه باشد.

دقایقی پس از انجام این حمله، یکی از تحلیلگران اسرائیلی گفت: «ایران از جایی که محاسبه نکردیم، وارد شد. همه تحلیلگران نظامی اسرائیلی نیز این حمله سایبری را به حمله به پایگاه اربیل عراق مرتبط می‌دانند، گویی تهران می‌خواهد به تل آویو بگوید اگر شما به مراکز مشخص ما حمله می کنید، ما نیز می توانیم به مراکز علنی و مخفیانه شما دست یابیم. علیرغم تلاش اشغالگران برای تکذیب اینکه پایگاه اربیل پایگاه آموزشی مخفیانه موساد اسرائیل نیست اما برخی منابع امنیتی اسرائیل این موضوع را تایید کرده و به میزان فعالیت اطلاعاتی اسرائیل در شمال عراق اشاره کردند.»

اولین مفهومی که این حمله سایبری تغییر داد این بود که برتری تکنولوژی منحصر به اسرائیل نیست و افرادی در منطقه هستند که توان رویارویی تکنولوژیکی و وارد کردن خسارات سنگین به اسرائیل را دارند.

معادله ی جدیدی که این حمله سایبری اخیر به وجود آورد این بود که رویارویی تکنولوژیک از طریق اینترنت، امکان نفوذ به سایت‌های مستحکم و ایجاد اختلال در مراکز حیاتی و دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی و عمق آن از جنگ نظامی و رویارویی میدانی، کم‌اهمیت تر از آن نیست.

درباره ایجاد واژگان جدید توسط این حمله سایبری باید به "نبرد اندیشه ها "اشاره کرد اگر اشغالگر اسرائیلی با داشتن ذهن هایی قادر به برنامه ریزی، تفکر، نفوذ، اختراع و نوآوری، در منطقه برتری دارد اندیشه هایی نیز در منطقه وجود دارد در برنامه ریزی و خلاقیت بر او برتری دارند و بالاتر از آن اعتقاداتی دارند که باعث می شود با موفقیت تلاش کرده و خلاقانه برنامه ریزی کنند زیرا می دانند پیروزی در این زمینه یعنی پیروزی در همه عرصه ها.

زیرا جنگ بعدی، همان طور که برای همه مشخص است اتکای نیروی های کلاسیک بر فناوری پیشرفته است، بنابراین، گردان هایی که در جنگ سایبری فعالیت می کنند کمتر از گردان های نظامی توپخانه، پیاده نظام یا نیروی دریایی ارتش نیست.

اگر درستی اخبار ساعات اخیر مبنی بر اینکه یک هکر ایرانی توانسته گوشی رئیس موساد اسرائیل و یا همسرش را هک کند و بر عکس ها و اطلاعات شخصی آن دسترسی پیدا کند اثبات شود، سیلی دیگری به صورت سرویس های امنیتی خواهد بود، واقعیت این است که اسرائیل و به ویژه تصمیم گیران رژیم بهتر از هر کسی به خطر آنچه در حال رخ دادن است، پی برده اند آنان می دانند ایده برتری نظامی پس از تغییر شکل جنگ متعارف به جنگ چریکی، پایان یافته و نمونه آن نیز ژوئن 2006 رخ داد.

آنان که به خود امیدواری می دادند دارای برتری فناوری هستند اکنون شاهد سرخی سیلی پایان زمان برتری اسرائیل هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها