مردم مراکش: عادی سازی خیانت است

مردم مراکش: عادی سازی خیانت است
يکشنبه 4 دی 1401 - 09:57

مردم مراکش عصر دیروز شنبه، با تظاهرات ضد صهیونیستی در 30 شهر، خواهان «توقف عادی سازی» شدند، آنها بنرهایی با مضمون «عادی سازی خیانت است» به همراه داشتند.

العالم - مراکش

مخالفان عادی سازی در مقابل مقر پارلمان مغرب تظاهرات برگزار کردند و طی آن شعارهایی در همبستگی با فلسطین سر دادند.

در طول تظاهرات، معترضان همچنین پرچم فلسطین را به همراه بنرهایی با مضامین «فلسطین امانت است و عادی سازی خیانت است» و «مبارزه مستمر برای براندازی عادی سازی» به اهتزاز درآوردند و پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند.

تظاهرات کنندگان با ردّ هر نوع اقدام در راستای عادی سازی، نسبت به جدی بودن خطر مسیر روابط بین مراکش و رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

الطیب مضماض هماهنگ کننده «جبهه مراکش برای حمایت از فلسطین و علیه عادی سازی» گفت: «تظاهرات شامگاه شنبه در 30 شهر مراکش، در چارچوب برنامه جبهه برای مقابله با عادی سازی برگزار شد.

وی تاکید کرد: « آرمان فلسطین در قلب مردم مراکش است که در جام جهانی قطر به خوبی مشهود بود و هواداران مراکشی هنگام پیروزی، پرچم فلسطین را برافراشتند.»

اعضای جبهه به مبارزه خود ادامه می دهند و جامعه مراکش که هر گونه رابطه با صهیونیست های جنایتکار را رد می کند و توافق با آن تنها بدبختی به همراه دارد و به دنبال پرورش و ریشه یابی مقاومت در برابر آن توافق است.

انجمن های طرفدار عادی سازی از برگزاری مراسمی در رباط روز دوشنبه به مناسبت سالگرد از سرگیری روابط مراکش و رژیم صهیونیستی، خبر دادند.

این برنامه تحت نظارت انجمن «همزیستی مراکش» و با حضور شخصیت های رژیم صهیونیستی از جمله آلونا فیشر رئیس دفتر ارتباطات رژیم در مراکش و بنت تالوار سفیر ایالات متحده در رباط برگزار خواهد شد.

به گفته برگزارکنندگان، این مراسم شامل سمپوزیومی موسوم به « همکاری و اتحاد مراکش و رژیم صهیونیستی» و نیز برپایی کنسرت موسیقی است.

مراکش و رژیم صهیونیستی ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی (19 آذر 1401هـ.ش.) ازسرگیری روابط دیپلماتیک خود را که از سال ۲۰۰۰ متوقف شده بود، اعلام کردند.

به این ترتیب مراکش پس از امارات، بحرین و سودان، چهارمین کشور عربی شد که در سال ۲۰۲۰ روابط خود را با رژیم صهیونیستی به حالت عادی درآورد.

رباط، تل آویو و واشنگتن در 22 دسامبر 2020 میلادی (1 دی 1401هـ.ش.) اعلامیه ای را امضا کردند که شامل سه محور اساسی از جمله: مجوز پروازهای مستقیم بین طرفین و باز شدن حریم هوایی، از سرگیری فوری روابط رسمی کامل بین مقامات دو طرف و برقراری روابط کامل برادرانه و دیپلماتیک و تشویق همکاری‌های اقتصادی پویا و خلاقانه و ادامه روابط در زمینه‌های تجاری، مالی و سرمایه‌گذاری بود.

از زمان اعلام از سرگیری روابط بین مراکش و رژیم اشغالگر صهیونیستی، روابط دو کشور روندی صعودی را طی کرده است که در ماه‌های گذشته با نشست‌ها و رایزنی‌های مقامات مراکشی و همتایان آنها از رژیم صهیونیستی بیشتر آشکار شده است؛ در این راستا توافقنامه امنیتی در زمینه های مختلف کاری، با موضوعاتی همچون موافقت نامه همکاری سایبری، اقتصادی - ورزشی و آموزشی امضا شد.

پربیننده ترین خبرها