نمک نشناسی صهیونیست ها/ سرقت اطلاعات کاربران عرب در امارات

نمک نشناسی صهیونیست ها/ سرقت اطلاعات کاربران عرب در امارات
دوشنبه 22 خرداد 1402 - 11:47

یک شبکه تحقیقاتی عربی از طریق منابع اطلاعاتی منتشر شده بر روی شبکه های اجتماعی فاش کرد که شرکت‌های اسرائیلی که تحت پوشش شرکت‌های سرمایه‌گذاری دیجیتالی در امارات به صورت قانونی ثبت شده اند به بسیاری از دستگاه های کاربران عرب نفوذ کرده‌اند، اقدامی که نشان می دهد صهیونیست ها چقدر نمک نشناس هستند و به دوستان خود نیز رحم نمی کنند.

العالم ـ امارات

بنابر گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، شبکه تحقیقاتی «ایکاد» اعلام کرد که تحقیقات در مورد نفوذ شرکت‌های اسرائیلی به دستگاههای کاربران عرب پس از آن انجام شد که پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری دو شرکت «ایویست» و «میستر» تبلیغات گسترده‌ای را در یوتیوب، توییتر و فیس بوک آغاز کردند.

این شبکه تحقیقاتی با اشاره به اینکه این تبلیغات ابتدا طبیعی به نظر می‌رسید، افزود: افزون بر تکرار آگهی‌ها در روزنامه‌هایی مانند «یو آی تایمز» و وبسایت‌های اماراتی «زاویه» و همچنین پخش آن‌ها در چندین کنفرانس در دبی، این تبلیغات به چهره‌های برجسته رسانه‌ای مانند «محمد السویدان» و «مهند الوادیه» مربوط بود که به طور مکرر در شبکه‌های تلویزیونی عربی مانند «ام بی‌سی» و «سی ان بی‌سی» ظاهر می‌شدند.

ایکاد اضافه کرد: پلتفرم تبلغیاتی «آی وست» یکی از شبکه‌های ناامن محسوب می‌شود و برای اقدامات غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بصورت قانونی ثبت نشده است و صفحه آن همچنین به بازدیدکنندگان هشدار می‌دهد که به دلیل تعلیق خدمات آن در کشورهای اتحادیه اروپا به ساکنان آمریکا، کانادا، روسیه، سرزمین‌های اشغالی و اتحادیه اروپا خدمات نمی‌دهد.

این شبکه تحقیقاتی با تجزیه و تحلیل لینک‌های تبلیغاتی اولین پلتفرم معاملاتی «Evest» اعلام کرد که این برنامه ها، نفوذ پیشرفته‌ای هستند که در دستگاه‌های کاربر به سختی قابل شناسایی هستند و به دنبال جمع آوری اطلاعات از دستگاه هک شده می باشندو به محض ورود کاربر به لینک بلافاصله اطلاعات آن به چند طرف ارسال می‌شود.

ایکاد افزود: لینک آگهی، داده‌های کاربری که دستگاهش هک شده، بر روی چندین سرور در سراسر جهان که یکی از آن‌ها در روسیه و دیگری در سرزمین‌های اشغالی قرار دارد را منتقل می‌کند.

اما پلتفرم دوم معاملاتی «Mister Market Pro» که برای همه دوره‌ها، آموزش اصولی سرمایه‌گذاری رایگان ارائه می دهد از یک لینک تبلیغاتی که حاوی چندین برنامه مخرب است و همه آن‌ها برای سرقت اطلاعات حساب بانکی و اطلاعات شخصی از دستگاه کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده می‌کند.

با تحقیقات از شرکت «Evest» ایکاد متوجه شد که این یک علامت تجاری متعلق به شرکت «Atriafinancial Holdings LTD» ثبت شده در ایتالیا است که در راس آن دو نفر که یکی از آن‌ها به نام «محمد شیخ سلیمان» دارای تابعیت اسرائیلی است قرار دارند و هر دو نفر آن‌ها با شرکت دیگری به نام «Evest Ltd» که در قبرس ثبت شده و توسط تاجر اسرائیلی به نام «نیر مینوشه» (Nir Menashe) مدیریت می‌شود در ارتباط هستند.

با تحقیقات از شرکت دیگری به نام «Evest Ltd» مشخص شد که آن‌ها با شرکت «Leadcapital Holdings LTD» که توسط «Mister Market Pro» مدیریت می‌شود در ارتباط هستند و همانگونه که قبلا اشاره شد با تبلیغات هدفمند قطر را هدف قرار می‌دهد. این بدین معناست که این شبکه پیچیده‌ای از شرکت‌ها است که تجزیه و تحلیل آن نشان داد که همه آن‌ها با بازرگانان اسرائیلی در ارتباط هستند.

به گزارش ایرنا، فعالیت‌های گروه «Lead Capital Holding (TCH) Limited» در امارات دارای مجوز قانونی است و به شرکت‌های آن همچنین اجازه داده شده است تا جهت ارائه دوره‌های رایگان در داخل امارات «پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری» ایجاد کنند و گروه «Lead Capital» که توسط «Roei Gavish» اسرائیلی اداره می‌شود با شرکت‌هایی که ترفندهای مشابهی را برای هک کردن کاربران از طریق پلتفرم‌های تجاری تبلیغ شده انجام می‌دهند، ارتباط دارد.

شبکه ایکاد اعلام کرده، شیوه تبلیغاتی که پی برده است [توسط این این گروه ها و پلتفرم های تبلیغاتی] انجام می‌شود مشابه الگوی دستگاه جاسوسی رژیم اسرائیل در جذب عناصر از طریق تبلیغات هدفمند در رسانه‌های اجتماعی است.

تحقیقات ایکاد از بزرگترین نفوذ امنیتی رژیم اسرائیل برای استفاده از کاربران عرب از طریق تبلیغات هدفمند در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پرده برداشت، نفوذی که از تحت پوشش شرکت‌های سرمایه‌گذاری دیجیتال ثبت شده در امارات انجام می‌شود.

پربیننده ترین خبرها