تشدید بحران در سرزمین‌های اشغالی؛ نتانیاهو با جدی ترین بحران حیات سیاسی خود مواجه است

تشدید بحران در سرزمین‌های اشغالی؛ نتانیاهو با جدی ترین بحران حیات سیاسی خود مواجه است
چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 10:30

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال تصویب اصلاحات قضایی درکنت با مهمترین بحران در طول حیات سیاسی خود مواجه است.

العالم ـ فلسطین اشغالی


بنابر گزارش رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نظرسنجی‌ها به دلیل تصویب اصلاحات قضایی که ائتلاف راست‌گرای تندرو او از آن حمایت می‌کند، با افت محسوسی مواجه شده است. این در حالی است که او می‌کوشد از جدی‌ترین بحران در طول حیات سیاسی خود جان به در برد.
نظرسنجی‌هایی که اواخر روز سه‌شنبه توسط دو شبکه خبری اصلی رژیم صهیونیستی منتشر شد، نشان داد اگر اکنون انتخاباتی برگزار شود، تعداد کرسی‌های ائتلاف نتانیاهو در کنست - که 120 کرسی دارد، از 64 به 52 یا 53 کاهش می‌یابد.
بر اساس گزارش شبکه N12 News، در صورت برگزاری یک انتخابات در شرایط کنونی، کرسی‌های حزب لیکود نتانیاهو از 32 به 28 کاهش می‌یابد و در نظرسنجی شبکه تلویزیونی Reshet 13، این عدد به 25 کرسی می‌رسد.
روز دوشنبه، ائتلاف ملی-مذهبی نتانیاهو که پس از انتخابات اول نوامبر سال گذشته تشکیل شد، با وجود اعتراضات خیابانی گسترده، قانونی را تصویب کرد که برخی از اختیارات دادگاه عالی را محدود می‌کند.
متحد نزدیک رژیم صهیونیستی، ایالات متحده، رای کنست را »تاسف‌بار« خواند و خواستار تلاش برای یک اجماع گسترده شد. اما هیچ اشاره‌ای به اینکه کابینه نتانیاهو ممکن است با پیامدهای عملی روبرو شود، نداشت که به وضوح از محدودیت‌های گزینه‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای مهار نتانیاهو حکایت دارد.
پزشکان صهیونیست روز سه‌شنبه اعلام اعتصاب کردند و تعداد بیشتری از نیروهای ذخیره ارتش در واکنش به اقدامات کابینه راستگرای تندرو، خواستار توقف خدمت شدند.
ارتش رژیم صهیونیستی اولین اقدام انضباطی داخلی خود را در قبال اعتراضات انجام داد. یکی از نیروهای ذخیره به دلیل بی‌توجهی به فراخوان‌ها به 1000 شِکِل (270 دلار) جریمه شد و فرد دیگری به 15 روز حبس تعلیقی محکوم شد.

پربیننده ترین خبرها