بازدید اسد از مراحل ساخت نیروگاه برق جدید در بانیاس+ ویدیو

پنج‌شنبه 12 مرداد 1402 - 16:06

بشار اسد رییس جمهوری سوریه در بازدید از نیروگاه جدید و درحال ساخت در بانیاس با کارکنان این مجموعه گفت وگو کرد.

العالم ـ سوریه

رییس جمهور سوریه درجمع کارکنان نیروگاه برق در حال ساخت بانیاس که در مراحل پایانی ساخت خود قرار دارد، گفت: مشکل امروز ما برق است. ممکن است حل این مشکل به خاطر جنگ و تحریم وقت زیادی نیاز داشته باشد.
وی افزود: از آغاز این طرح حدود یک سال و نیم یا بیشتر می گذرد و شما به عنوان کارکنان، اهل فن و مهندسان مشغول همکاری هستید.

بشار اسد خاطرنشان کرد طی هفته های آینده با ظرفیت 50 درصد اولیه تولید برق به بهره برداری خواهد رسید در مرحله بعدی ظرفیت تولید برق آن به 100 درصد افزایش خواهد یافت.
اسد افزود: در حال حاضر سرمایه ما نیروی شجاع و جوانان وطن هستند که کمک می کنند سرمایه ملی وطن هدر نرود. شاید تا حدود یک ماه یا یک ماه و نیم دیگر تولید برق آغاز شود که به شدت مورد نیاز است.
وی گفت: در مرحله اول تولید کم خواهد بود اما در مرحله دوم تلاش می کنیم برای سایر مناطق نیز برق تولید کنیم. ایستگاه های ثابت در سراسر سوریه باید برپا شود تا بتوان برق را منتقل کرد و بحران برق که امروز با آن مواجه هستیم حل شود.
اسد خاطرنشان کرد، شهر حلب در حال حاضر برق ندارد که به زودی برق آن تامین می شود. باید به سایر مناطق هم هرچه سریع تر برق برسد.

رییس جمهور سوریه همچنین از یک شرکت سوری تولید کننده تجهیزات برق خورشیدی که اخیراً در لاذقیه تأسیس شده است، بازدید کرد.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان این شرکت گفت: از همکاری بخش خصوصی برای تولید برق به ویژه با تحریم و جنگ اقتصادی تشکر می کنم که در حال کار کردن روی تولید برق با انرژی خورشید هستند. اگر کار به سرانجام برسد برای اولین بار خواهد بود که نیروگاه خورشیدی در سوریه برق تولید می کند.

پربیننده ترین خبرها