تداوم حملات رژیم صهیونیستی؛

گزارش العالم از آخرین وضعیت بیمارستان های غزه + ویدیو

پنج‌شنبه 25 آبان 1402 - 10:32

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که 60 درصد از بیمارستان های نوار غزه به دلیل کمبود سوخت، بمباران مستقیم و محیط ناامن از کار افتاده اند.

العالم _ فلسطین

بنابر گزارش العالم، 22 بیمارستان از 36 بیمارستان غزه به طور کامل از فعالیت باز ایستاده اند و بقیه بیمارستان ها تجهیزات پزشکی برای ادامه عملیات های جراحی حساس و ارائه مراقبت های ویژه ندارند.

با ادامه جنگ و نسل کشی علیه فلسطینیان غزه، رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مستقیم مراکز درمانی، کارکنان و امکانات آنها و محروم کردن آنها از سوخت، به جنگ خود علیه بیمارستان های نوار غزه ادامه می دهد.

با نگاهی دقیق تر به بیمارستان های غزه، بیمارستان های اصلی و فرعی نوار غزه در سراسر استان های نوار غزه توزیع شده اند. در شمال نوار غزه، بیمارستان اندونزی، بیمارستان کمال عدوان، بیمارستان دولتی بیت حانون و بیمارستان العوده به علت تمام شدن سوخت و بمباران مستقیم از کار افتاده اند و چند کلینیک در این منطقه باقی مانده که آنها نیز برای شرایط عملیات های مهم و حتی پذیرش زخمی ها آمادگی ندارند.

بیمارستان اصلی شهر غزه که همان بیمارستان الشفاء است، علاوه بر حملات مستقیم و بمباران اطراف آن، هم اکنون به چیزی شبیه گور جمعی تبدیل شده است و تیم های پزشکی مجبور شده اند 100 شهید را در حیاط بیمارستان دفن کنند زیرا مردم قادر به انتقال شهدای خود برای تدفین به بیرون از بیمارستان نبودند. علاوه بر این ده ها نوزاد نارس که دیگر اکسیژن یا تخت مراقبت ندارند و مرگ آنها را تهدید می کند.

در شرق غزه بیمارستان المعمدانی است، جایی که اشغالگران جنایت فجیعی مرتکب شدند که در آن بیش از 500 فلسطینی به شهادت رسیدند که تعدادی از آنها کادر پزشکی بودند.

علاوه بر این تعدادی از مراکز درمانی و بیمارستان الحلو و بیمارستان مهدی که خصوصی اند، به دلیل کمبود سوخت و هدف‌ قرار گرفتن، از خدمت خارج شده اند.

در مرکز نوار غزه، بیمارستان شهدای الاقصی به دلیل ورود تعداد زیاد تلفات روزانه چه از مرکز و چه از شمال نوار غزه و چه از خود شهر غزه، ناتوان شده و به علت کمبود سوخت مورد تهدید قرار گرفته است.

در جنوب نوار غزه، بیمارستان ناصر، بیمارستان اروپایی و بیمارستان ابویوسف النجار با کمبود سوخت لازم برای فعالیت خود و تجهیزات برقی بیمارستانی مواجه هستند و علاوه بر این برای پذیرش شمار وحشتناک تلفات و زخمی ها آمادگی ندارند و این در حالی است که اطراف آنها در معرض بمباران مداوم است.

بقیه مراکز درمانی، یا کلینیک دولتی هستند یا خصوصی که برای پذیرش زخمی ها تجهیزات ندارند و علاوه بر این به دلیل کمبود سوخت جهت تامین برق، توانایی ارائه خدمات را از دست داده اند.

این واقعیات نشان دهنده تهدیدی است که متوجه هزاران مجروحی است که با توجه به ادامه جنگ اشغالگران علیه غزه، روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

پربیننده ترین خبرها