حمله گسترده کاربران به روزنامه نگار سعودی پس از تمسخر حماس و معامله تبادل اسرا

حمله گسترده کاربران به روزنامه نگار سعودی پس از تمسخر حماس و معامله تبادل اسرا
پنج‌شنبه 2 آذر 1402 - 19:50

کاربران و فعالان در شبکه های اجتماعی به "داود الشریان" روزنامه نگار سعودی که قرارداد غیرمستقیم تبادل اسرا بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستیی در چارچوب آتش بس موقت در باریکه غزه را مورد تمسخر قرار داده بود، به شدت حمله کردند.

العالم - فلسطین

الشریان آتش بس را تمسخر کرده و گفته بود که تعداد شهدا بسیار بیشتر از تعداد اسیرانی است که آزاد خواهند شد.

الشریان همچنین جنبش حماس را به خاطر کشتار ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه سرزنش کرد و گفت: "حماس در گذشته با جسد یک نظامی اسرائیلی، ده ها اسیر فلسطینی را آزاد کرد و امروز موفق شد 150 اسیر فلسطینی را با پیکرهای حدود 15 هزار زن و کودک و مرد بی گناه فلسطینی که در جنگ غزه کشته شدند، آزاد کند."

فعالان و کاربران گفتند که داوود الشریان می خواست توجه را از موضوع حمله خود به شبکه العربیه و متعاقب آن عذرخواهی خود، منحرف کند.

شماری دیگر از فعالان و کاربران شبکه های اجتماعی اظهار داشتند که الشریان با ادعای اینکه حماس مسئول این قتل عام ارتش رژیم صهیونیستی در غزه است، مروج تبلیغات این رژیم شده است.

آنها تاکید کردند که اشغالگران اسرائیلی مسئول اول و آخر شهادت حداقل 13 هزار فلسطینی از روز هفتم اکتبر هستند که بیشتر آنها کودک و زن هستند.

کاربری با نام "Dr. Iyad Sultan" از جمله کسانی بود که بار ادعاهای الشریان زیر توییت او نوشت: تنها کسی که مسئول کشتار 15 هزار فلسطینی است، همان کسی است که اندازه دو بمب اتمی روی غزه بمب انداخته است و همچین کسی که از آنها حمایت و پشتیبانی کرده است، والسلام.

"شیرین عرفه" کاربر دیگر عرب نیز به الشریان اینگونه پاسخ داد: آنها شهید هستند و نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند. کسانی که آنها را به قتل رساندند، نیروهای اشغالگر جنایتکار هستند که علیه آنها تظاهرات های میلیونی با مشارکت همه نژادها و ادیان و مذاهب در تمام نقاط زمین به راه افتاد و تظاهرکنندگان علیه این نیروهای اشغالگر فریاد زدند و از وحشیگری آنها انتقاد کردند و رژیم اسرائیل را مسئول کامل این کشتارها دانستند.

رژیم اسرائیل برای کشتار فلسطینیان به (بهانه قرار دادن) حماس نیازی ندارد. از سال 1948 تا امروز ده ها قتل عام مرتکب شده است؛ وقتی که نه حماسی وجود داشت و نه گروههای مقاومتی.

آیا از کشتارهای «دیر یاسین» و «الطنطوره» و «اللد» در سال 1948 میلادی، «کفر قاسم» و «خان یونس» در سال 1956 میلادی، «صبرا وشاتیلا» در سال 1982 میلادی، «کشتار اول الاقصی» در سال 1990 میلادی، کشتار «حرم ابراهیمی» 1994 میلادی و کشتار «جنین» در سال 2002 میلادی نشنیده اید؟

آیا از دستاوردهای عظیمی که حماس و مسئله فلسطین در هفتم اکتبر کسب کرد، نشنیده اید؟ کارشناسان سیاسی و نظامی جهان درباره آن صحبت کرده اند و حتی اشغالگران اسرائیلی با اکراه به آن اذعان کرده اند و برخی از متفکران آن، واقعه هفتم اکتبر را سرآغاز پایان رژیم اسرائیل دانسته اند؟!

اگر همه اینها را نمی دانید، پس فقط در مورد ورزش یا هنر صحبت کنید و فلسطین را به حال خود رها کنید.

"د.حمود النوفلي" از دیگر کاربرانی بود که با رد ادعاهای خبرنگار سعودی نوشت: آیا منطقی است که بین قراردادهای بشردوستانه و قراردادهای تبادل اسرا تفاوت قائل شویم؟ این یک آتش بس بشردوستانه است.

پربیننده ترین خبرها