افشاگری آزاده فلسطینی درباره رفتارهای سرکوبگرانه با اسیران زن در داخل زندان های صهیونیستی

افشاگری آزاده فلسطینی درباره رفتارهای سرکوبگرانه با اسیران زن در داخل زندان های صهیونیستی
سه شنبه 28 آذر 1402 - 22:18

"اسراء االجعابیص" آزاده زن فلسطینی، از درد و رنج و مشکلات زنان اسیر در زندان های رژیم صهیونیستی و رفتارهای غیر انسانی زندانبانان با آنها در شرایط جنگ غزه سخن گفت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

الجعابیص در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم اظهار داشت:‌ رژیم صهیونیستی با اسرا رفتار سرکوبگرانه و وحشیانه ای داشت که این رفتارها به شهادت چند تن از آنها منجر شد.

این بانوی فلسطینی که طی توافق تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی آزاد شده است ،‌ افزود: زنان آزاده در جنبش اسیران زن به همنوعان بازداشت شده خود کمک شایانی کردند تا بتوانند با شرایط سخت زندان سازگار شده و بر آن غلبه کنند.

الجعابیص تاکید کرد: مسئولان صهیونیست زندان تلاش می کردند با انتقال زنان به بخش های انفرادی روحیه آنها را تضعیف کنند اما آنها با قطع نکردن ارتباطشان با یکدیگر و معاشرت های روزانه در مقابل درب سلول ها، توانستند در مقابل این فشارها مقاومت کرده و به حفظ روحیه یکدیگر کمک کنند.

وی افزود: اسیران فلسطینی شیوه خاص خود را برای استقامت در پیش گرفته اند. زندان های صهیونیستی پر از فلسطینی های خلاق، متفکر و ادیب است و هرچه فشار بر آنها بیشتر شود، روحیه آنها نیز قوی تر می شود.

الجعابیص تصریح کرد که دوران بازداشت ،‌ خدمت به جامعه را به او آموخته و وی دیدگاهی جدید نسبت به زندگی اجتماعی در فلسطین پیدا کرده است.

این آزاده فلسطینی،‌ رژیم صهیونیستی را به تلاش برای از بین بردن روحیه ملی اسیران فلسطینی متهم کرد و گفت که جنبش اسرای زن سعی می کند با برنامه ریزی و ایجاد کمیته ها در داخل زندان های صهیونیستی، این روحیه را به صورت مضاعف در اسرا بازسازی کند.

وی درباره رفتارهای غیرقانونی با بازداشت شدگان در زندان های رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که مسئولان زندان ها با ضربات مرگبار باتوم ، تعدادی از اسرا را به شهادت رسانده اند. علاوه بر آن، غذایی که به اسرای فلسطینی داده می شد، بسیار بی کیفیت بوده و اسرا را به بیماری های گوارشی مبتلا می کند.

این بانوی فلسطینی اظهار داشت : نگهبانان زندان همچنین اسرا را به خریداری برخی غذاها و محصولات از خود غرفه های داخل زندان وادار می کنند تا از فشار مالی موجود بر خود بکاهند.

الجعابیص افزود: مسئولان رژیم صهیونیستی طی درگیری با مقاومت و تجاوز به غزه، فشار بر اسرای فلسطینی را دوچندان کرده اند و حتی اجازه صحبت کردن با یکدیگر را به آنها نمی دهند.

وی علاوه بر رژیم اشغالگر ، صلیب سرخ جهانی را به تلاش برای ایجاد تفرقه در جنبش اسیران زن که در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند، متهم کرد و گفت که صلیب سرخ با جدا کردن اسرای قدس در یک بند خاص به بهانه تسهیل ملاقات با آنان ،‌ سعی در ایجاد جدایی و تفرقه میان اسرا دارد.

گفتنی است که تجاوزگری اسرائیل علیه باریکه غزه وارد هفتاد و چهارمین روز خود شده است و تا کنون بیش از ۱۹ هزار و ۶۶۷ نفر از مردم این منطقه در این تجاوز وحشیانه به شهادت رسیده اند.

پربیننده ترین خبرها