عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه‌به‌لحظه با هفتادوپنجمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه‌باختری / تعویق دوباره رأی‌گیری شورای امنیت درباره غزه

لحظه‌به‌لحظه با هفتادوپنجمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه‌باختری / تعویق دوباره رأی‌گیری شورای امنیت درباره غزه
چهارشنبه 29 آذر 1402 - 07:58

هفتاد و پنجمین روز حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری در حالی امروز (چهارشنبه) آغاز شده است که به رغم کشتار بیش از 20 هزار فلسطینی، سازمان ملل همچنان بر سر تصویب قطعنامه آتش بس به خاطر مخالفت های آمریکا ناکام مانده و رای گیری برای این منظور در شورای امنیت بار دیگر به تعویق افتاده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

در ادامه سیاست کشتار رژیم صهیونیستی، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه بامداد چهارشنبه گفت که در جریان حملات روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی به این باریکه، ۱۰۰ فلسطینی شهید و صدها نفر دیگر هم در بمباران نوار غزه زخمی شدند.

اشرف القدره گفت: رژیم اشغالگر طی تمامی ساعات روز سه‌شنبه قتل‌ عام‌های پی در پی را در تمام مناطق غزه مرتکب شد.

در همین حال،‌ رسانه‌های غربی بامداد چهارشنبه از تعویق مجدد جلسه رأی‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل بر سر قطعنامه‌ای درباره نوار غزه برای دومین روز پیاپی خبر دادند.

منابع دیپلمات بامداد چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفتند که رأی‌گیری در شورای امنیت بر سر قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه به تعویق افتاده زیرا تعدادی از اعضا در تلاش هستند آمریکا را مجاب کنند که این بار هم در حمایت از رژیم صهیونیستی، قطعنامه را وتو نکند.

دولت آمریکا تا کنون چندین قطعنامه را که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه بوده وتو کرده است. در تازه‌ترین اقدام ، واشنگتن هفته پیش با ایستادن مقابل رأی ۱۳ کشور درخواست اعضای شورای امنیت برای پایان جنگ در غزه را ناکام گذاشت.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها با استفاده از بمب های ممنوعه را آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سر انجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (۳ آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سر باز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (۱۰ آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر تجاوزات و بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه به لحظه العالم از هفتاد و پنجمین روز حملات به غزه و کرانه باختری

21:37 | آمار شهدای غزه به 20 هزار نفر رسید

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه اعلام کرد که بر اثر حملات تجاوزکارانه اسرائیل به غزه تاکنون 20 هزار نفر از جمله 8000 کودک و 6200 زن به شهادت رسیدند.

طبق این گزارش، آمار مجروحان نیز به 52600 نفر افزایش یافت.

21:13 | بیمارستان اسرائیلی سوروکا:

روز گذشته 22 نظامی مجروح اسرائیلی به این بیمارستان منتقل شدند که حال 3 نفر از آنها وخیم بود.

20:39 | رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی:

مرزهای شمالی دیگر به شرایط سابق بازنخواهد گشت و ما باید برای جنگ آماده باشیم

20:38 | وزیر دارایی اسرائیل:

شورای جنگ باید رئیس موساد را برای ترور رهبران حماس اعزام کند نه برای مذاکره با آنها.

20:36 | شهادت یک فلسطینی در بیت لحم

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک جوان فلسطینی بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست در شهرک حوسان در غرب بیت لحم به شهادت رسید.

20:28 | هلاکت 4 نظامی صهیونیست به‌دست مبارزان قسام

گردان‌های قسام اعلام کرد که مبارزان ما در درگیری با یک یگان اسرائیلی در منطقه السرایا در شهر غزه ، 4 نظامی صهیونیست را به هلاکت رساندند و شماری دیگر مجروح شدند.

20:25 | تصاویری از حملات سرایا القدس به نظامیان صهیونیست در غزه

یل

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی تصاویری از هدف قرار دادن یک بلدوزر و نیروهای پیاده نظام ارتش اشغالگر با بمب بشکه ای ثاقب در محله الشجاعیه در غزه منتشر کرد.

مبارزان جهاد اسلامی همچنین با نظامیان اشغالگر در شرق اردوگاه جبالیا در شمال باریکه غزه درگیر شدند. در این عملیات 5 نظامی اسرائیلی کشته و یا زخمی شدن

20:24 | یهودیان حریدیم در حال آموزش کار با سلاح

سلاح

19:58 | گردان‌های قسام:

3 تانک مرکاوا را با راکت های یاسین 105 در شرق اردوگاه جبالیا در شمال باریکه غزه هدف قرار دادیم.

8 خودروی نظامی اسرائیل را در دو منطقه الصبره و تل الهوا در شهر غزه هدف قرار دادیم.

یک یگان اسرائیلی متشکل از 12 نظامی که در داخل ساختمانی در محله الدرج در شمال شرق شهر غزه موضع گرفته بودند، هدف قرار دادیم.

19:44 | حمله حزب الله به مواضع اسرائیلی و نظامیان صهیونیست

حزب الله لبنان از حمله به پایگاه اسرائیلی الراهب با راکت‌های «برکان» و اصابت مستقیم آن خبر داد.

حزب الله همچنین توپخانه دشمن صهیونیستی در خربه ماعر را و نیروهای پیاده نظام اسرائیلی را در اطراف پایگاه «برکه ریشا» را با اسلحه مناسب هدف قرار داد.

رادیو ارتش صهیونیستی نیز اعلام کرد که بیش از 5 موشک را پس از عبور از آسمان این رژیم و شنیده شدن صدای آژیر خطر در الجلیل رصد کرده است.

19:40 | انتقال پیکر 32 شهید به بیمارستان ناصر در ساعات گذشته

یک منبع پزشکی گفت: پیکرهای 32 شهید در ساعتهای گذشته به بیمارستان ناصر در خانیونس انتقال یافته است.

19:22 | لحظه بمباران منازل شهروندان فلسطینی و یک مسجد در اطراف بیمارستان الکویتی در جنوب غزه

بمب

19:15 | منفجر کردن 56 ساختمان در محله الشجاعیه غزه توسط ارتش اشغالگر

نوز

ارتش رژیم صهیونیستی 56 ساختمان را در داخل محله الشجاعیه در غزه بمباران کرد. در هفته‌های اخیر در درگیری‌های شدید میان مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست ده‌ها نفر از نظامیان اسرائیلی به هلاکت رسیدند.

18:55 | گردان‌های قسام:

2 تانک و یک نفربر را با بمب «شواظ» و راکت‌های «یاسین 105» در شمال شهر خانیونس هدف قرار دادند.

18:38 | تصاویری از رویارویی مبارزان قسام با نظامیان ارتش اشغالگر و انهدام ادوات نظامی آنها در محور خانیونس

خان

18:03 | ادامه حملات حزب الله به مواضع ارتش اشغالگر

مقاومت اسلامی لبنان از هدف قرار دادن پایگاه اسرائیلی «العباد» با اسلحه مناسب و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست خبر داد.

17:25 | کشته و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست در خانیونس

گردان‌های قسام: مبارزان ما ورودی یک تونل در شرق خانیونس را به محض نزدیک شدن یگانی از ارتش اشغالگر منفجر کردند که به کشته و زخمی شدن افراد این یگان منجر شد.

17:24 | حمله راکتی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

منابع خبری تاکید کردند که حزب الله یک راکت ضدزره به یک پایگاه نظامی در الجلیل اعلی در شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد.

16:30 | خارج کردن پیکر 70 شهید از زیر آوار در غزه

پس از عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست از منطقه الثلاثینی در شهر غزه، پیکر 70 شهید از زیر آوار بیرون کشیده شد.

16:24 | اهتزار پرچم فلسطین در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه آمریکایی

یک دانشجوی دختر اردنی در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه ایلینوی آمریکا، پرچم فلسطین را به اهتزار درآورد.

16:02 | تصاویری از بمباران اطراف بیمارستان الکویتی در رفح توسط جنگنده‌های صهیونیستی

مزدور

منابع خبری از زخمی شدن شماری از خبرنگاران در این حملات خبر دادند.

15:55 | زخمی شدن شماری از خبرنگاران در رفح

شبکه الجزیره از زخمی شدن شماری از خبرنگاران بر اثر حملات ارتش اشغالگر به اطراف بیمارستان الکویتی در رفح خبر داد.

15:17 | گروهان‌های قدس پایگاه نظامی اسرائیلی "العین الثالثه" را با راکت هدف قرار داد.

15:15 | مین های دریایی یمنی‌ها که برای آمریکا آماده کرده اند

15:14 | شهاب : وزارت بهداشت غزه از نهادهای حقوق بشر بین المللی خواست تحقیقات فوری را درباره فاجعه کشتار بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه آغاز کنند.

15:13 | شهاب: ویرانی شدید ناشی از حملات جنگنده های رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در خیابان القدس در جبالیا که شمار زیادی کشته و مجروح به جا گذاشت.

aihg

14:46 | شهاب: ویدیوهایی از حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به منازل شهروندان فلسطینی خیابان القدس در جبالیا . تعدادی از قربانیان پس از خروج از محل بمباران، هدف قرار گرفته و شماری از آنها مجروح شده یا به شهادت رسیدند.

ش

14:39 | فلسطین الیوم: مدیر بهداشت غزه اعلام کرد که آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به جبالیا در شمال غزه به ۴۶ شهید و ۱۱۰ مجروح رسیده است، ده ها نفر نیز هنوز زیر آوار هستند.

13:37 | رسانه فلسطینیالقدس البوصله: یهودا گلیک، عضو سابق افراطی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی صبح امروز وارد مسجد الاقصی شد. او لباسی پوشیده بود که روی آن نوشته ملت اسرائیل زنده است.

13:35 | فلسطین الیوم؛ در پی حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به جمعی از شهروندان عادی نزدیک بیمارستان صحرایی اردن در غرب خانیونس در جنوب نوار غزه، ۴ فلسطینی شهید و به بیمارستان ناصر انتقال یافتند.

13:33 | یورش نظامیان صهیونیست به منطقه دایره السیر در الخلیل در کرانه باختری فلسطین

m,

11:08 | القدس الاخباریه: کاربران شبکه های اجتماعی ویدیویی هایی را منتشر کرده اند که ثابت می کند مزدوران اوکراینی در صفوف ارتش رژیم صهیونیستی در غزه می جنگند.

مزدور

09:51 | فلسطین الیومِ: رسانه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد که ۵۰۰ نظامی اسرائیلی از ابتدای حمله به غزه دچار اختلالات روانی و استرس پس از آسیب دیدگی شده اند.

09:10 | شرط حماس برای تبادل اسرا توقف جنگ است

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به قطر پیشنهاد یک هفته آتش‌بس موقت در غزه در مقابل آزادی 40 اسیر اسرائیلی را داده اما نخست وزیر قطر گفته شرط حماس این است قبل از بررسی هرگونه توافقی برای مبادله اسرا، جنگ علیه غزه متوقف شود.

08:24 | خبرگزاری فلسطینی شهاب: نظامیان زخمی صهیونیست حاضر به دیدار با بنیامین نتانیاهو نشدند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ملاقات با آنها به بیمارستان شیبا رفته بود.

08:22 | فلسطین الیوم از حملات شدید جنگنده های رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان شهدای الاقصی در غزه خبرداد.

pl

08:19 | خبرگزاری فلسطینی شهاب: درگیری های شدید بین نیروهای مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در مرکز خانیونس در جنوب غزه در جریان است.

08:19 | فلسطین الیوم از حمله های شدید جنگنده های رژیم اشغالگر به شرق جبالیا در شمال غزه خبر داد.

08:16 | خبرگزاری فلسطینی شهاب: رویترز به نقل از نخست وزیر مالزی از ممنوع شدن ورود کشتی های شرکت حمل و نقل زیم که مقر آن در فلسطین اشغالی است به بنادر مالزی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی و نقض اصول و مبانی انسانی و قوانین بین المللی خبر داد.

08:14 | خبرگزاری فلسطینی شهاب: ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدن یکی دیگر از نظامیان خود را در درگیری های جنوب غزه تأیید کرد. به این ترتیب آمار تلفات اعلام شده این رژیم از ۷ اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) به ۴۶۵ نفر رسید.

08:13 | فلسطین الیوم: شهادت یک کودک و مجروح شدن چند نفر دیگر در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به منزل خانواده وافی در محله الیابانی در غرب خانیونس در جنوب غزه

07:018 |تیراندازی نیروهای مقاومت فلسطین به سمت نظامیان اشغالگر صهیونیست در شهر طوباس در کرانه باختری
تیراندازی

07:05 | تحلیلگر صهیونیست: باید روز اول جنگ 100 هزار فلسطینی را به قتل می‌رساندیم!

زوی یحزقلی تحلیلگر سیاسی اسرائیلی در شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: باید ضربه‌ای سخت و قاطع وارد می‌کردیم و در روز اول جنگ 100 هزار فلسطینی را به قتل می‌رساندیم و پس از آن به سمت آتش‌بس و مبادله اسرا پیش می‌رفتیم.



خبر تکمیل می شود

پربیننده ترین خبرها