گستاخی مجری زن شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان مرداک به یک فعال مشهور فلسطینی+ ویدیو

شنبه 16 دی 1402 - 11:40

گستاخی مجری زن یک شبکه تلویزیون انگلیسی زبان متعلق به غول رسانه‌ای رابرت مرداک و فریاد او بر سر مهمان برنامه‌اش، ”مصطفی البرغوثی” دبیرکل جنبش ” ابتکار ملی” فلسطین خبر ساز شد.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، نحوه رفتار مجری زن تلویزیون انگلیسی زبان “TALK”- متعلق به غول رسانه‌ای رابرت مرداک- با مهمان برنامه‌اش، ”مصطفی البرغوثی” دبیرکل جنبش ” ابتکار ملی” فلسطین، خشم و انتقادات فعالان مجازی و رسانه‌ای به‌ویژه در انگلیس را برانگیخت.

پیتر اوبورن روزنامه‌نگار انگلیسی، یکی از این منتقدان است که با بازنشر کلیپ ویدیویی مربوط به مصاحبه این مجری با البرغوثی، در پیامی نوشته است: مصطفی البرغوثی صدایی برجسته و فردی بسیار متفکر است. گستاخی، تعصب و نادانی این مجری نشان‌دهنده عملکرد سخیف رسانه‌های غربی است.

هشتگ جولیا هارتلی برویر- مجری برنامه- در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) یکی از پربازدیدترین هشتگ‌ها در انگلیس شده است و فعالان مجازی به اتفاق این مجری را که صحبت‌های مهمان خود، البرغوثی را قطع و با صدای بلند و بی‌ادبانه با او صحبت کرد، محکوم کرده‌اند. در مقابل، بسیاری آرامش و قدرت استدلال البرغوثی را ستوده‌اند.

ویلیام دالریمپل مورخ برجسته انگلیس نیز درباره این ویدیو نوشته است:‌ این، یک نمونه بارز از تعصب و جانبداری ( به نفع اسرائیل) است که فلسطینی‌ها در بسیاری از رسانه‌های غربی با آن مواجه می‌شوند. مشاهده این حجم از تعصب، اسلام‌هراسی و جهلی که به صورت زنده ( از رسانه‌های انگلیسی) پخش می‌شود وحشتناک است. همچنانکه دیدن صبر مهمان ( برنامه) در برابر چنین رفتاری، شگفت‌انگیز است.

زمانی‌که مجری برنامه در مصاحبه با البرغوثی، تلاش می‌کرد ترور صالح العاروری نماینده رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت را توجیه کند بی‌وقفه صحبت‌های البرغوثی را که درباره تاریخ و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اظهارنظر می‌کرد، قطع می‌کرد.

مجری برنامه گفت: ما برای بررسی تاریخ کامل بنیامین نتانیاهو، که محبوبیتی در اسرائیل ندارد، وقت کافی نداریم.

این مجری برای اینکه البرغوثی را شخصیتی زن‌ستیز معرفی کند، خطاب به او گفت: شاید عادت به حرف زدن درباره زنان را نداشته باشی.

البرغوثی نیز با آرامش پاسخ داد: شما افکار عمومی را گمراه می‌کنید.

پربیننده ترین خبرها