برای نخستین بار منتشر می‌شود؛

جزئیات جدید از عملیات دریایی مبارزان فلسطینی در طوفان الاقصی + ویدئو

جزئیات جدید از عملیات دریایی مبارزان فلسطینی در طوفان الاقصی + ویدئو
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 16:08

کانال ۱۲ تلویزیون عبری‌زبان اسناد جدیدی منتشر کرده که برای نخستین بار لحظات حمله نیروهای مبارز "گردان‌های القسام" - شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس - را در بامداد هفتم اکتبر گذشته به سواحل زیکیم در جنوب عسقلان به تصویر کشیده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، این تلویزیون اسرائیلی اعلام کرد که راس ساعت ۶ بامداد هفتم اکتبر، کماندوهای دریایی حماس قایق‌‌های را وارد دریا کرده و به طرف ساحل غزه حرکت کردند و حملات‌شان به سواحل شهرک اسرائیلی زیکیم، که میزبان پایگاهی نظامی به همین نام است را آغاز کردند.

طبق این گزارش، بعد از آنکه اولین قایق فلسطینی در ساعت ۶:۴۵ صبح(‌به وقت محلی) در ساحل زیکیم پهلو گرفت ۷ قایق کماندویی به سمت این ساحل به حرکت درآمدند.

ویدیویی که منتشر شده لحظات درگیری رزمندگان مقاومت با نظامیان اشغالگر اسرائیلی را به تصویر کشیده است.

طبق این گزارش، در این مرحله به سمت کشتی‌های نیروی دریایی رژیم اسرائیل تیراندازی می‌شود که به درگیری میان آنها و مبارزان مقاومت می‌انجامد و در نهایت، نیروهای اسرائیلی "۵ قایق از مجموع ۷ قایق نیروهای مقاومت را هدف قرار داده و منهدم کردند".

این ویدیو همچنین به آتش کشیدن یکی از قایق‌های مقاومت را به تصویر کشیده و همچنین حدود 8 مبارز القسام توانستند به ساحل حمله کرده و ۱۹ اسرائیلی، که در میان آنها سربازانی نیز دیده می‌شد را به هلاکت برسانند.د

این شبکه عبری‌زبان با اشاره به عدم آمادگی نیروی دریایی رژیم اشغالگر برای مقابله با قایق‌های مقاومت فلسطینی، گفت: درگیری‌ها در آن زمان چند ساعت ادامه داشت و نظامیان اسرائیلی مجبور به اعزام نیروهای ویژه به منطقه شدند.

بر این اساس قایق‌های فلسطینی که توسط ارتش اشغالگر غرق شدند قرار بود در مناطق کاتسا و عسقلان لنگر بیندازند.

در نهم اکتبر نیز گردان‌های القسام ویدیویی را از لحظه حمله مبارزانش به پایگاه نظامی زیکیم را منتشر کرده بود.

پربیننده ترین خبرها