اسماعیل هنیه: برای بررسی طرح پاریس به قاهره می‌روم

اسماعیل هنیه: برای بررسی طرح پاریس به قاهره می‌روم
سه شنبه 10 بهمن 1402 - 15:28

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که این گروه در حال بررسی پیشنهاد نشست پاریس برای توقف جنگ در غزه است.

العالم - فلسطین اشغالی

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که این گروه پیشنهاد نشست پاریس در خصوص آتش‌بس در غزه را دریافت کرده است و در حال بررسی آن برای پاسخ است.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، هنیه گفت که اولویت حماس توقف جنگ و خروج تمامی نظامیان اسرائیلی از غزه است.

مذاکره‌کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد به توافق رسیدند. طرحی که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرده است.

اسماعیل هنیه همچنین گفته است که برای بررسی این طرح به قاهره، پایتخت مصر می‌رود و جنبش حماس به طور کلی از هر طرح و ابتکار جدی و عملی به شرط اینکه به توقف کامل جنگ، بازسازی و رفع محاصره و تبادل اسرا منجر شود استقبال می‌کند.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم» وزیر خارجه قطر نیز شب گذشته نیز با اشاره به اینکه مذاکرات درباره اسرای فلسطینی و اسرائیلی، نسبت به هفته‌های گذشته، بهتر شده است، گفت: «مرحله کنونی مذاکرات می‌تواند به آتش‌بس دائمی در آینده منجر شود».

تلویزیون اسرائیل نیز گزارش داد که نشست پاریس به پایان رسیده و «در مذاکرات، پیشرفت حاصل شده است. در این دیدار، طرح آزادی اسرا در چند مرحله بررسی شد». دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هم، مذاکرات را «سازنده» خواند، ولی در عین حال گفت که هنوز «شکافهای بزرگی» وجود دارد.

«جان کربی» سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید نیز شامگاه دوشنبه خبر داد که مذاکرات سازنده‌ای درباره آزادی اُسرا در غزه در حال انجام است.

امیدواری‌ها از توفق برای پایان جنگ در غزه در حالی است که ۱۱۶ روز از آغاز آن می‌گذرد و تاکنون ۲۶۷۵۰ نفر شهید و ۶۵۶۳۱ نفر نیز زخمی شده‌اند و بیش از هفت هزار نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند و بمباران شدید مناطق مختلف ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها