ترامپ خواستار تعویق دادگاه پرداخت حق السکوت شد

ترامپ خواستار تعویق دادگاه پرداخت حق السکوت شد
سه شنبه 22 اسفند 1402 - 12:50

دونالد ترامپ خواستار به تاخیر افتادن دادگاه رسیدگی به اتهام پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی تا زمان بررسی ادعای مصونیت وی شد.

العالم - آمریکا

دونالد ترامپ خواستار به تاخیر افتادن دادگاه رسیدگی به اتهام پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی تا زمان بررسی ادعای مصونیت وی توسط دادگاه عالی کشور شد.

ترامپ در این دادخواست از قاضی نیویورک که رسیدگی به این پرونده ترامپ را بر عهده دارد خواست تا برگزاری دادگاه را تا زمانی که دادگاه عالی بررسی مصونیت سیاسی وی را در پرونده دیگری انجام می دهد، به تعویق بیاندازد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات ترامپ در خصوص پرداخت حق السکوت به استورمی دنیلز بازیگر فیلم های غیر اخلاقی قرار است در تاریخ 25 مارس در دادگاه منطقه ای منهتن نیویورک برگزار شود.

دادستان های نیویورک اظهار کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

این آخرین درخواست ترامپ برای به تاخیر افتادن رسیدگی به یکی از چهار پرونده کیفری او پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر و رویارویی احتمالی با جو بایدن است.

چند قبل یک قاضی آمریکایی به طور رسمی دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا درخصوص تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 را که قرار بود ماه آینده میلادی برگزار شود، به تعویق انداخت.

دستور تاخیر در برگزاری این دادگاه که انتظار آن می رفت، پس از آن اعلام شد که وکلای ترامپ در دادخواستی مدعی شدند که رئیس جمهور سابق از هر گونه تعقیب قانونی برای اقدامات رسمی در حالی که سمت ریاست جمهوری را بر عهده داشته، مصونیت دارد. رسیدگی به این پرونده در دادگاه های فدرال از ماه دسامبر تاکنون متوقف شده در حالی که ترامپ درخواست تجدیدنظر خود را پیگیری می کند.

چند روز بعد ک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا حکم داد که دونالد ترامپ از اتهامات مربوط به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020، مصونیت ندارد. این دادگاه به این نتیجه رسید که هرگونه مصونیت اجرایی که ممکن بود از ترامپ در برابر اتهامات کیفری در دوران ریاست جمهوری اش حفاظت کند، دیگر از او در این پرونده حفاظت نمی کند.

با صدور این حکم، تلاش های ترامپ برای خودداری از حاضر شدن در دادگاه به اتهام به خطرانداختن دموکراسی در آمریکا و انتقال مسالمت آمیز قدرت در سال 2021، با شکست مواجه شد و حتی ممکن است موقعیت او به عنوان نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات 2024 را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

در همین حال ترامپ از قضات دیوان عالی خواست تا حکم دادگاه 6 فوریه مبنی بر رد مصونیت سیاسی اش در پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020، متوقف شود.

وکلای ترامپ به دادگاه عالی هشدار دادند که برگزاری یک دادگاه کیفری طولانی مدت برای رئیس جمهور ترامپ که در اوج فصل انتخاباتی است، در توانایی وی برای رقابت با جو بایدن اختلال ایجاد می کند.

ترامپ همچنین با حضور در یک دادگاه فدرال در فلوریدا از قاضی دادگاه خواست تا دادگاه کیفری رسیدگی به اتهاماتش درباره نگه داری اسناد طبقه بندی شده پس از ترک کاخ سفید را تا زمانی که در کشاکش برگزاری کمپین های انتخابی است، به تعویق بیاندازد.

براساس این گزارش، وکلای وی از قاضی منطقه‌ای فلوریدا آیلین کانن، خواستند تا این دادگاه از 20 ماه مه به 12 اوت به تعویق بیافتد زیرا رئیس جمهور سابق درگیر برگزاری کمپین های انتخاباتی برای راه یابی دوباره به کاخ سفید است.

این در حالی است که ترامپ پیشتر نیز خواستار به تعویق افتادن تمام 4 پرونده کیفری خود شده بود تا بتواند به فعالیت های انتخاباتی خود بپردازد. اگر او بار دیگر رئیس جمهور شود، می تواند این پرونده کیفری علیه خود را بسته و پرونده دیگری تحت قوانین فدرال برای او باز شود.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. براساس تازه ترین نظرسنجی های رویترز/ ایپسوس در ماه فوریه، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با 37 درصد محبوبیت از جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا با 34 درصد محبوبیت پیشی گرفته و رقابت بین این دو شانه به شانه پیش می رود.

در حال حاضر هر دو رقیب در انتخابات مقدماتی درون حزبی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان پیروز مطلق بوده و به عنوان نامزد مورد نظر حزب خود معرفی شده اند.

پربیننده ترین خبرها