قتل ژنرال اسرائیلی مامور موساد در مصر همزمان با حمله به رفح

قتل ژنرال اسرائیلی مامور موساد در مصر همزمان با حمله به رفح
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 - 12:09

رسانه های خبری روز گذشته در حالی از قتل یک ژنرال اسراییلی مامور موساد خبر دادند که گزارش ها حاکی است که این مأمور موساد در پوشش تاجر با پاسپورت کانادا وارد مصر شده بود و قصد جمع‌آوری اطلاعات و جذب افراد برای موساد را داشت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

براساس گزارش‌های منتشر شده، «زیف کیبر» ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی مامور موساد که در قالب تاجر فعالیت می کرد، روز گذشته همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب باریکه غزه، در شهر اسکندریه مصر به قتل رسید. گفته می شود که جوانی مصری در شهر اسکندریه این ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی و مامور موساد (بازرگان) را با سلاح سرد به قتل رسانده است.

به دنبال انتشار این خبر، یک گروه مصری به نام «شهید محمد صلاح» مسئولیت کشتن این فرد اسرائیلی را برعهده گرفت و اعلام کرد که او در پوشش تجارت، به عنوان مأمور موساد فعالیت می‌کرد.

شهید محمد صلاح نام سرباز 23 ساله مرزبانی مصر است که در سوم ژوئن سال گذشته 3 نظامی اسرائیلی را در نزدیکی مرز مصر به هلاکت رساند و خود نیز به شهادت رسید.

در بیانیه این گروه آمده است که به زودی جزئیات چگونگی شناسایی «زیف کیبر» و فعالیت‌های او منتشر خواهد شد.

در همین زمینه شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هلاکت این مامور موساد را تایید و اعلام کرد که یک بازرگان اسرائیلی در شهر اسکندریه به قتل رسیده است.

شامگاه دیروز (سه شنبه) رادیو ارتش اسرائیل نیز با اعلام کشته شدن یک فرد اسرائیلی در مصر اعلام کرد که وزارت خارجه این رژیم در حال تحقیق در رابطه با کشته شدن یک تاجر اسرائیلی در شهر اسکندریه مصر است.

شبکه عبری زبان کان هم اعلام کرد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در مورد قتل این فرد اسرائیلی تحقیق خواهد کرد.

از زمان عملیات طوفان الاقصی و همچنین در واکنش به حمله مستمر رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار فجیع فلسطینیان شماری از صهیونیست‌ها در مصر به قتل رسیده‌اند.

مهرماه سال گذشته و دو هفته پس از آغاز جنگ علیه غزه، رسانه های رژیم صهیونیستی از کشته شدن شش تن از صهیونیست ها در مصر خبر دادند. شبکه کان رژیم اسرائیل گزارش داد که از مصر خبر می‌رسد که شماری از گردشگران صهیونیست در شبه جزیره سیناء هدف قرار گرفته‌اند.

رژیم اسرائیل با آغاز عملیات طوفان الاقصی، از بیش از سه هزار صهیونیست که برای گردش به شبه جزیره سیناء رفته بودند، خواسته بود از این منطقه خارج شوند.

در چنین شرایطی و به رغم تداوم نسل کشی در غزه و هشدارهای نهادهای بین اللملی، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (17 اردیبهشت ماه) پس از پخش اعلامیه های دستور تخلیه رفح، تهاجم زمینی به این شهر فلسطینی واقع در جنوب باریکه غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه (18 اردیبهشت ماه) بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرد.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.
حمله به رفح در جنوب باریکه غزه در حالی است که سازمان ملل و دیگر کشورها درباره عواقب حمله زمینی ارتش رژیم اشغالگر به رفح – که بیش از یک میلیون آواره را در خود جای داده است – به این رژیم هشدار داده اند.

پربیننده ترین خبرها