گزارش خبرنگار العالم ازغزه

مردم فلسطین: تفرقه و اختلاف ممنوع

مردم فلسطین: تفرقه و اختلاف ممنوع
پنج‌شنبه 22 ارديبهشت 1390 - 13:57

فلسطيني هاي ساکن نوارغزه با برگزاري يک راهپيمايي گسترده، حمايت خود را از توافقنامه آشتي ملي فلسطيني اعلام و تاکيد کردند که ديگر تفرقه ، اختلاف و دودستگي ميان گروه هاي فلسطيني را برنمي تابند.

گزارش روز پنجشنبه "مصطفي عبدالهادي " خبرنگار العالم از غزه حاکی است که اين راهپيمايي به دعوت سازمان هاي مردم نهاد و ائتلاف جوانان 15 مارس برگزار شد و شرکت کنندگان در آن بر ضرورت اجرای فوري همه تعهدات توافقنامه آشتي ملی تاکيد کردند.

این توافقنامه را رهبران دو گروه فلسطینی جنبش فتح و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اخیرا در قاهره پایتخت مصر امضا کردند.

یک عضو ائتلاف جوانان وحدت و آزادي در حاشيه اين راهپيمايي به خبرنگار شبکه العالم گفت: بايد به اختلافات و تفرقه ناشي از دو دستگي هاي بوجود آمده پيش از امضاي توافقنامه آشتي ملی پايان داد.

"وليد ابوشنب" افزود: دودستگي بين فلسطيني ها بايد زدوده شود و آزادي بیان و دموکراسي در سراسر فلسطين برقرار شود و زندانيان سياسي آزاد شوند.

یک عضو ائتلاف جوانان 15 مارس غزه نيز در گفت و گو با شبکه العالم تاکيد کرد: ما تا اجرا شدن همه مفاد توافقنامه آشتي ملي ساکت نخواهیم شد و در این زمینه به هر اقدامی از جمله تحصن برای وادار کردن رهبران فلسطینی دست خواهیم زد.

"مازن ابوعمره" تاکید کرد: اين توافقنامه ثمره چهار سال رنج ملت فلسطين است و به ثمرنشستن آن به معني نجات فلسطين خواهد بود.

ترس از شکست توافقنامه آشتي ملي فلسطيني ، عامل اساسي برگزاري اين راه پيمايي بود.

شرکت کنندگان در اين راه پيمايي اجراي فوري بندهاي توافقنامه را به منظور اعتماد سازي و هموار ساختن راه براي به ثمر نشستن توافقنامه ، از گروه هاي فلسطيني خواستار شدند.

عضو کميته مرکزي جبهه دموکرات براي آزادي فلسطين نيز به خبرنگار العالم گفت: ما بر ضرورت اجراي مفاد توافقنامه آشتي ملي فلسطيني تاکيد مي کنيم و آزادي اسيران سياسي ، برقراري آزادي در فلسطين و نهادينه شدن فعاليت سازمان ها و نهادها را خواستاريم.

"زياد جرغون" افزود:امضاي توافقنامه آشتي ملي مرحله مهمي بود اما اينک وقت لمس نتايج اين توافقنامه رسيده است.

 

غم و نگراني در چهره راه پيمايان فلسطيني آشکار بود ؛ آن ها از اينکه مساله فلسطين در محافل بين المللي اهميت خود را از دست دهد ، بيمناک هستند.

شرکت کنندگان در راه پیمایی ، وحدت گروه هاي فلسطيني را به منظور مقابله با توطئه ها و برنامه هاي رژيم صهيونستي و آمريکا خواستار شدند.

"حنان التعيزي" مسئول بخش زنان در تشکل "جبهه عربي - فلسطيني" به خبرنگار العالم گفت: در زمان حاضر گروه هاي فلسطيني هر چه سريع تر براي اجراي مفاد توافقنامه آشتي ملي باید اقدام کنند و دست در دست هم دهند تا به مشتي واحد در برابر دشمن تبديل شوند.

پس از گذشت چند روز از امضاي توافقنامه آشتي ملي ، مردم فلسطين به خيابان ها آمدند تا بر حمايت خود از اين توافقنامه تاکید کنند و اجراي مفاد آن را خواستار شوند.

آن ها با شرکت در راه پيمايي غزه ، بر ضرورت همبستگي در مقابل توطئه هاي دشمن اشغالگر و کنار گذاشتن اختلافات براي پرداختن به موضوع احقاق حقوق ملت فلسطين تاکيد کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها