هراس در رژيم صهيونيستي؛

تظاهرات فلسطينيان درسالروز اشغال

 تظاهرات فلسطينيان درسالروز اشغال
شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 04:23

در حالي که مقامات رژيم صهيونيستي از بيداري اسلامي منطقه به شدت در بيم و هراس هستند اقدام مردم فلسطين براي برگزاري تظاهرات گسترده به مناسبت شصت و سومين سالروز اشغال فلسطين بيش از پيش صهيونيست ها را مضطرب کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، برنامه هاي سالگرد اشغال از روز جمعه آغاز شده است و تا يکشنبه 25 اردیبهشت (14 می ) مصادف با سالروز فاجعه اشغال فلسطين ادامه دارد.
در همين ارتباط ،‌ موسسه هاي قدسي و گروه هاي ملي و اسلامي و عشاير و جنبش اسلامي سرزمين هاي اشغالي 1948 طي جلسه اخير خود در قدس، شهروندان فلسطيني را به مشاركتي گسترده در راهپيمايي امروز (شنبه) به مناسبت سالروز فاجعه اشغال فلسطين فراخواندند.
لازم به ذكر است كه اين راهپيمايي از محوطه باب العامود شروع شده و شركت كنندگان پس از عبور از خيابان هاي سلطان سليم و صلاح الدين، به منازلي در محله شيخ جراح مي رسند كه با خطر تخريب و جايگزيني گروه هاي افراطي يهودي در آنجا مواجه هستند.
در همين حال مركز اطلاع رساني فلسطين اعلام کرد که كميته ها و گروه هاي ملي و اسلامي سرزمين هاي اشغالي 48 نيز خواستار برگزاري راهپيمايي گسترده به مناسبت شصت و سومين سالگرد اشغال فلسطين شده اند كه اين روز مصادف با يكشنبه 25 ارديبهشت ( 15 مي) است.
 گروه ها و مجموعه هاي جوانان فلسطيني ضمن اعلام برنامه هاي راهپيمايي و فعاليت هاي بزرگداشت شهداي فاجعه اشغال فلسطين در كرانه باختري، قدس، غزه و مرزهاي فلسطين اشغالي 48 با تمامي كشورهاي عربي، اعلام كردند كه برنامه‌هاي مختلف به مناسبت سالگرد اشغال فلسطين تا يكشنبه 15 مي ادامه خواهد يافت.
از سوي ديگر، سخنگوي كميته آماده سازي "راهپيمايي بازگشت" خاطر نشان ساخت: راهپيمايي‌هايي كه قرار است در سالگرد اشغال فلسطين برگزار شود، كاملا مسالمت آميز خواهد بود و هدف از آن تحقق حق بازگشت فلسطينياني است كه 63 سال است، در مناطق مختلف آواره‌اند.
سخنگوي كميته مذكور از امامان مساجد خواست خطبه اين هفته را به تشريح اهميت راهپيمايي بازگشت و تحريك فلسطينيان براي مشاركت گسترده در آن، ‌اختصاص دهند و گروه هاي فلسطيني و تمامي سازمان ها را فراخواند تا اعضا و كاركنان خود را به شركت در اين رخداد ملي عظيم در زير پرچم فلسطين تشويق كنند.
همچنين، كميته فعاليت هاي ملي و مردمي آوارگان در شمال نوار غزه از آمادگي خود براي اجراي برخي فعاليت ها و اقدامات ويژه شصت و سومين يادبود شهداي فاجعه اشغال فلسطين كه مصادف با 15 مي خواهد بود خبر داد و از جوانان فلسطيني خواست به منظور موفقيت اين فعاليت ها،‌ در راهپيمايي مشاركتي گسترده داشته باشند.
 در همين حال، گزارش هاي منتشر شده در رسانه هاي عبري نشان مي‌دهد كه مقامات سياسي و نظامي رژيم صهيونيستي در مورد احتمال تغييرات اساسي در فلسطين و وقوع درگيري ها ميان فلسطينيان و ارتش رژيم صهيونيستي، و شروع انتفاضه سوم به شدت نگران هستند.
منابع آگاه هم گفتند كه جنبش مقاومت اسلامي حماس برنامه‌هاي گسترده‌اي را براي آغاز انتفاضه‌اي جديد تدارك ديده است.
اين منابع خاطر نشان ساختند كه برپايي‌ تظاهرات‌هاي گسترده مردمي در كرانه‌باختري و نوار غزه و حركت آوارگان فلسطيني به سمت مرزهاي فلسطين اشغالي از جمله اين برنامه‌هاست.
از سوي ديگر، مراكز امنيتي و نظامي صهيونيستي، گزارش هايي فوري و مهمي را به مقامات و مراكز سياسي اسراييل ارايه داده اند و در اين گزارشات نسبت به تظاهرات گسترده ملت فلسطين در سالروز فاجعه اشغال فلسطين هشدار داده اند كه حجم اين تظاهرات ها قابل پيش بيني نيست، اما همانند انتفاضه اول، گسترده و وسيع خواهد بود.
اين گزارش ها حاكي از آن است كه با نزديك شدن ماه سپتامبر و تمايل طرف فلسطيني بر جلب حمايت مجامع بين المللي براي برپايي دولت فلسطين، ‌سقف انتظارات در مناطق تحت سيطره تشكيلات خودگردان بالا رفته است ؛ به گونه اي كه فلسطينيان پيش بيني مي كنند در ماه سپتامبر شاهد اعلام برپايي دولت فلسطين در مرز سرزمين هاي اشغالي 1967 به پايتختي قدس باشند و در صورتي كه نتايجي در تشكيل كشور فلسطين عايد فلسطينيان نشود،‌ پيامدهاي خطرناكي به دنبال خواهد داشت.
در همين راستا، گزارش هاي منابع اسراييلي بيانگر آن است كه ارتش دولت عبري در اين روزها به شدت مشغول بررسي اين گزارش‌هاست و تمامي طرح ها و سناريوها و احتمالات را براي مقابله با شرايط جديد در دست بررسي دارد.
گزارش هاي مذكور حاكي از آن است كه فرماندهان ارتش اسراييل از وقوع تظاهرات مردمي گسترده از مركز رام الله به طرف پست بازرسي "بيت ايل" هراسانند و نگران اين مساله هستند كه نيروهاي امنيتي تشكيلات خودگردان در مهار تظاهرات و ممانعت از نزديك شدن فلسطينيان به ارتش رژيم صهيونيستي ناتوان بمانند.
منابع صهيونيستي گزارش دادند كه ارتش اسراييل و سرويس هاي امنيتي تشكيلات

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها