نصرالله: عمر "اسرائیل ترسناک" به سر آمده است

نصرالله: عمر
يکشنبه 26 آذر 1391 - 18:00

دبير كل حزب الله لبنان با اشاره به تحولات سوريه خاطرنشان كرد: معارضان از ابتداي بحران اين كشور، به اشتباه چنین می پنداشتند که نظام حاكم بر اين كشور به سرعت ساقط خواهد شد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، سيد حسن نصرالله اين سخنان را عصر يكشنبه در بيست و سومين مراسم جشن فارغ التحصيلي دانشجويي در مجتمع "سيد الشهدا" در جنوب لبنان بيان كرد.
دبیرکل حزب الله لبنان در این سخنرانی كه از شبكه خبري العالم به صورت مستقيم پخش می شد، گفت: مخالفان اگر فكر مي كنند مي توانند بر اوضاع مسلط شوند اشتباه مي كنند. درگيري در سوريه بين ملت و نظام نيست، مردم با نظام هستند اما گروهي از افراد مسلح منطقه اي و بين المللي باعث اين رويارويي مسلحانه شده اند.
سيدحسن نصر الله افزود: نبرد در سوريه طولاني خواهد بود و علت آن حضور نيروهايي در منطقه است كه از اين درگيري سود مي برند. ادامۀ نبرد در سوريه، اين كشور را از معادلات منطقه اي حذف مي كند و اين خواستۀ آمريكاست.
وي ادامه داد: مسئوليت انساني و راهبردي ما چنين ايجاب مي كند كه براي رسيدن به راه حل سياسي در سوريه تلاش كنيم.
هيمنه رژيم صهیونیستی براي هميشه شكست
دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به حملۀ اخير رژيم صهيونيستي به غزه و پيامدهاي آن تصريح كرد: فرود سه موشك در تل آويو، اسرائيل را شكست داد و آن را به چاره جويي و تلاش براي آتش بس كشاند. نبرد اخير، پايان عمر "اسرائيل ترسناك" براي هميشه بود.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به مسايل داخلي لبنان ضمن برشمردن مراسم جشن فارغ التحصيلي دانشجويي به عنوان يكي از وجوه منعكس كننده ماهيت حزب الله و مقاومت لبنان تاكيد كرد: ما مي خواهيم به واسطه دانشمندان و فرهيختگان خود به شكل جدي در سازندگي و پيشرفت كشورمان سهيم باشيم.
دبيركل حزب الله لبنان تصريح كرد: برخلاف بعضي ها كه معتقدند ما خود دولت هستيم. بايد بگويم كه ما جزء كوچكي از حاكميت در لبنان هستيم ضمن آن كه مواضع جامعه جهاني نسبت به دولت و حمايتش از آن هم تاييد كننده اين امراست.
وي افزود: حزب الله در اختلافات سياسي داخلي هميشه مورد اتهام و كم مهري ساير گروه هاست ولي ما قوي تر از آن هستيم كه توطئه هاي داخلي بتواند خللي در اراده ما ايجاد كند.
سيد حسن نصرالله اظهار داشت: موضوع سلاح مقاومت تنها چيزي است كه احزاب سياسي لبنان از سال 2004 تا كنون به آن پرداخته اند.
دبيركل حزب الله در بخش ديگري از سخنان خود به مشكلات معيشتي و اقتصادي مردم لبنان اشاره كرد و از دولت خواست به جاي جلسات طولاني درباره حقوق و درآمدها، اقدام عملي دراين زمينه انجام دهد.
وي با اشاره به مشكلاتي از قبيل بيكاري و نبود امكانات كافي گفت: تحريم ها تاثيري در براندازي حكومت لبنان نداشت اما خسارتهايي را به كشور وارد كرده است.
 

پربیننده ترین خبرها