سفر خبرنگار اسرائیلی به سوریه+ویدئو

سه شنبه 28 آذر 1391 - 09:02

شورشیان سوریه میزبان یک خبرنگار اسرائیلی بودند و در طول زمان حضور این خبرنگار که به ابن بطوطه اسرائیل مشهور است، میزبانی شایانی از وی به عمل آوردند.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ ایتای آنگل خبرنگار شبکه دو رژیم اسرائیل که شبکه تجاری آن نیز به شمار می‌رود، در سفری چند روزه راهی مناطق درگیری در سوریه به خصوص استان ادلب شد و در آنجا با شورشیان داخلی و تروریست‌های خارجی که علیه دولت و مردم سوریه می‌جنگند، همراه گشت.
ایتای در این سفر که به نظر می‌رسد از طریق خاک ترکیه صورت گرفته و خود در ادامه به آن اعتراف می کند، گزارش‌های جالبی تهیه کرد که نشان از هماهنگی و همراهی شورشیان با اسرائیل و اهداف این رژیم دارد. آنها این خبرنگار صهیونیست را با خود هم‌سفره کرده و او را به مناطق درگیری برده و امنیت وی را به صورت کامل تامین می‌کنند.
رسانه‌های منطقه در گزارش‌هایی از سفر این خبرنگار اسرائیلی، از میزبانی شایان شورشیان از وی و حرف‌هایی که در مورد شارون و خوبی‌های او زده‌اند، ابراز تعجب کرده و هماهنگی میان آنها و رژیم اسرائیل را قابل تامل و عجیب می‌دانند.
در ویدئویی که توسط شبکه دوم تلویزیونی رژیم صهیونیستی از سفر ایتای آنگل به مناطق درگیری پخش کرد، يكي از رهبران شورشي ارتش موسوم به ارتش آزاد سوريه به وی گفت اگر ژنرال شارون يعني نخست وزير پيشين اسرائيل بیايد و تصميم بگيرد به ما در جنگ براي براندازي نظام بشار اسد كمك كند، ما وي را برادر خود مي‌دانيم .
اين فرمانده شورشي به نام ابوفادي كه چهره و نام واقعي وي فاش نشده است، در توجيه اين مساله كه چهره و نام خود را فاش نكرده است، گفت كه هنوز تحت تعقيب نظام حاكم در دمشق است و بيم آن دارد كه از طريق اين فيلم شناسايي شود. خبرنگار اسرائيلي در توضيح سخنان اين فرمانده ارتش موسوم به ارتش آزاد سوريه وي را بسيار جسور خواند.
"ايتان آنگل" خبرنگار اسرائيلي گفت كه وي به همراه دوستش از طريق مرزهاي تركيه وارد سوريه شده و به روستاي "خربه الجوز" كه نيروهاي مخالف سوريه طي هفته‌هاي اخير آنرا اشغال كرده‌اند، رسيده‌اند.
وي افزود درگيري دراين روستا، تحولي استراتژيك در جنگ كنوني سوريه به نفع مخالفان مسلح است و علتش اين است كه اين روستا در يك منطقه استراتژيك بسيار مهم واقع شده است.
اين فرمانده مخالفان نظام موسوم به ابوفادي مدعی شد "من بر اين باور هستم كه در سال 2013 ديگر اسد در سوريه حكومت نخواهد كرد، وي ابراز اميدواري كرد كه بعد از بشار اسد در سوريه، دولتي دموكراتيك متشكل از همه طوايف بلاد شام تشكيل شود. وي گفت كه پسرش در درگيري با نيروهاي ارتش عربي سوريه كشته شده است.
اين فيلم مستند همچنين شامل مصاحبه‌هايي با كساني است كه گفته شده كه از نظاميان ارتش عربي سوريه بوده و به اين باور و نتيجه رسيده‌اند كه بايد از ارتش بشار اسد جدا شوند و به جاي كشتن مردم سرزمين خود در دفاع از آنان اقدام كنند!!
افسري به نام حسين كه در سامانه‌هاي دفاع هوايي خدمت مي‌كرد، به خبرنگار تلويزيون اسرائيل گفت نظام حاكم در دمشق، جوانان سوري را براي پيوستن به ارتش عربي سوريه تشويق و آنان را متقاعد مي‌كند كه هدف از به كارگيري آنان، مبارزه با اسرائيل و آزادسازي فلسطين است اما عملاً ارتش سوريه از اين اقدام اهداف مختلفي دارد.
به گزارش خبرنگار تلويزيون اسرائيل به نقل از اين افسر شورشي، "در يكي از روزها، ما را جمع كردند و به ما گفتند كه در خيابان‌ها باندها و تروريست‌هاي بسياري هستند و ما بايد اين مشكل را حل كنيم، ما به خيابان‌ها آمديم و تظاهرات مردم را مشاهده كرديم كه زنان و كودكان و مردان غيرمسلح درآن حضور داشتند و دراين لحظه بود كه به ما دستور تيراندازي به تظاهركنندگان را صادر كردند!!
نکته جالب در مورد ادعای این افسر فراری ارتش سوریه آن است که وی در رسته دفاع موشکی خدمت می‌کرده و بر اساس اصول نظامی، نباید به خیابان آمده و به سمت مخالفان تیراندازی کند!
اين روزنامه نگار اسرائيلي ادامه داد حسين از جمله اولين افسران سوري بود كه از ارتش بشار اسد جدا شد و بعد از جدايي از ارتش اسد به نيروهاي مخالف پيوست، اين افسر كه در زمينه سرنگون كردن هواپيماهاي نيروي هوايي اسرائيل آموزش ديده بود، در زمينه سرنگون كردن هواپيماهاي ارتش عربي سوريه تلاش مي‌كند.
 

پربیننده ترین خبرها