مبارک نمرده است

مبارک نمرده است
پنج‌شنبه 30 آذر 1391 - 11:08

العالم - معاون اول وزیر کشور و مدیر زندان های مصر موضوع مرگ حسنی مبارک را شایعه خواند و اعلام کرد که رئیس جمهوری مخلوع مصر از وضعیت جسمی خوبی برخورداست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، سرتیپ محمد ابراهیم، افزود: حسني مبارك كه در پي اتهامش به قتل تظاهركنندگان در انقلاب ژانويه مصر، در بيمارستان زندان طره، مجازات حبس ابد را سپري مي كند، اخیرا به بيمارستان نظامي المعادي منتقل شد و اينك وضعيت سلامت وي به ثبات رسيده است.
وی با بيان اينكه مبارك از بيمارستان طره خارج شد در حالي كه در قيد حيات است، آنچه را كه برخي پايگاههاي خبري درباره مرگ مبارك منتشر كردند، تكذيب كرد و افزود، اينها شايعاتي صرف است و پايه و اساسي ندارد.
از سوي ديگر يك منبع امنيتي عاليرتبه مرگ باليني مبارك را تكذيب كرد و اظهار داشت: مبارك همچنان زنده است و برخي اقدامات پزشكي فوري براي وي اتخاد مي شود از جمله انتقال وي به بيمارستان نظامي المعادي براي انجام برخي آزمايشان پزشكي و اشعه برداري است.
حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری سابق مصر در دادگاه رسیدگی به اتهاماتش، از جمله کشتن معترضان در حین ناآرامی های این کشور، به حبس ابد محکوم شد ؛ درحالی که دادستان خواهان مجازات اعدام برای او شده بود.
رئیس‌جمهوری سابق مصر از اتهام فساد تبرئه شد؛ اما به دستور دادستان اموال و دارایی های او را توقیف کردند.
این اولین بار بود که رهبر سابق یک کشور عربی که به دنبال آغاز اعتراضات موسوم به "بهارعربی" سرنگون شده ، در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفت.
حسنی مبارک ۸۴ ساله که در یازدهم فوریه سال 2011 پس از سی سال حکومت بر مصر به دنبال اعتراض های گسترده مردم از سمت خود کناره گیری کرد ، به صدور فرمان کشتن معترضان در جریان ناآرامی های این کشور که منجر به پایان حکومت او شد، متهم شده بود.
بسیاری از خانواده های قربانیان انقلاب مصر به حکم حبس ابد برای مبارک اعتراض کرده و خواستار اعدام او هستند. 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها