محاكمه يكي از كاركنان دادگاه كيفري رياض

محاكمه يكي از كاركنان دادگاه كيفري رياض
پنج‌شنبه 30 آذر 1391 - 15:37

دادگاه كيفري رياض ، يكي از كاركنان اين دادگاه را به حمايت از گروهي تروريستي و سوء استفاده از شغل خود در اين دادگاه متهم كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم به نقل از روزنامه الحياه ، دادگاه كيفري رياض ديروز جلسه اي براي رسيدگي به اتهامات اين فرد در زمان خدمت، از جمله تهيه كارت شناسايي براي يكي از عناصر تشكيلات تروريستي القاعده برگزار كرد.
نماينده دادستاني كل عربستان دراين جلسه به قرائت ليست اتهامات پرداخت و گفت كه این فرد چهل و سومين متهم از اعضاي تشكل تروريستي است كه در سلسله حملات به مجتمع مسكوني المحيا در سال 2003 و ساختمان نيروهاي ويژه در رياض در سال 2004 و نيز در يورش به دو شركت و مجتمع مسكوني الواحه در استان الخبر در سال 2004 دست داشته است و اين شخص مسلك تكفيري را درپيش گرفته و به اين باور رسيده است كه حملات خرابكارانه در عربستان به منزله جهاد در راه خداوند است.
وي افزود: اين متهم در امانت خيانت كرده است و از شغل خود در دادگاه كيفري رياض براي تهيه مدرك شناسايي براي يكي از عناصر القاعده به نام " سعود الجضعي " كه در درگيري با نيروهاي امنيتي عربستان در ساختمان مسكوني درمحله التعاون در شمال رياض به هلاكت رسيده بود ، سوء استفاده كرده است.
منابع خبری عربستان نام فرد متهم را ذکر نکرده است.
به گفته نماينده دادستاني كل عربستان، اين شخص به " سعود الجضعي " كمك كرده است كه بتواند 5 خودرو تهيه و از آن ها براي عمليات انفجاري استفاده كند.
وي افزود: " متهم كه در دادگاه حاضر و به قيد وثيقه آزاد شده است ، به جرم ارائه اطلاعات دروغين به يكي از مسئولان رسمي كشور مبني بر نداشتن كارت شناسايي و صدور كارت شناسايي تقلبي براي الجضعي تروريست ، مرتكب جنايت شده است.
كارمند دادگاه كيفري رياض همچنين به حمايت مالي از تروريست ها از طريق خريد 5 دستگاه خودرو براي يك تشكل تروريستي متهم است.
دادستان كل از قاضي اين جلسه خواست كه مجازات شديدي را براي اين متهم درنظر بگيرد و ليست اتهامات را در اختيار متهم گذاشت تا خود را براي پاسخگويي در جلسه بعدي دادگاه آماده كند.
وي به زمان برگزاري جلسه بعدي دادگاه اشاره اي نكرد.
گفته مي شود كه سعود الجضعي با رفتن به افغانستان خودروها را به مواد منفجره تجهيز كرده است. دو دستگاه از اين خودروها به نام وي بوده است.
در اين گزارش همچنين آمده است كه نيروهاي امنيتي سعودي در آن زمان، چهار خودروي وي را توقيف كردند ولي وي توانست خودروي پنجم را به دست عبدالعزيز المقرن فرمانده اين گروه تروريستي در عربستان برساند و اين همان خودرويي است كه از آن در انفجار ساختمان امنيت عمومي در عربستان استفاده شده است.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها