فعال عربستانی: آل‌مطر در پاسگاه شهید شد نه بیمارستان

فعال عربستانی: آل‌مطر در پاسگاه شهید شد نه بیمارستان
يکشنبه 10 دی 1391 - 14:24

فعال معارض عربستانی تأکید کرد برخلاف ادعای مسئولان، "احمد آل مطر" در پاسگاه پلیس به شهادت رسید و نه بیمارستان.

"علی آل احمد" در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: شهید احمد آل مطر از دانش آموزان دبیرستانی قطیف، در مراسم اعلام همبستگی با بازداشت شدگان شرکت کرده بود؛ ولی ناگهان نیروهای ویژه با خودروهای آمریکایی آنها را محاصره کردند.
وی افزود: شرکت کنندگان در این تجمع با رسیدن نیروهای ویژه امنیتی و تیراندازی آنها متفرق شدند؛ و شهید احمد آل مطر در این هنگام، از پشت سر هدف گلوله قرار گرفت.
علی آل احمد خاطرنشان کرد: نیروهای سعودی این شهید را در خیابانها روی زمین کشیده و به داخل خودرو نظامی منتقل کردند.
این فعال عربستانی تأکید کرد: نیروهای امنیتی سپس احمد آل مطر را به یکی از پاسگاه های پلیس منتقل کردند، وبرخلاف ادعای مسئولان، وی در پاسگاه به شهادت رسید و نه بیمارستان.
علی آل احمد اظهار داشت: مردم عربستان هیچگاه توجیه مسئولان برای بازداشت و حمله به شهروندان را نمی پذیرند.
وی با اشاره به ضرب و شتم زنان و بازداشت دختران در عربستان، تأکید کرد: اهانت به زنان در جنوب عربستان به شدت افزایش یافته است و از نمونه های آن می توان به موضوع "عزه الزهرانی" و "اسراء و اسماء المالکی" در ابها اشاره کرد.
علی آل احمد خاطرنشان کرد: 25 درصد از ساکنان منطقه جنوب عربستان از بیشتر امکانات محروم هستند؛ رژیم سعودی با در پیش گرفتن سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن، مانع از رشد و توسعه این منطقه شده است.
آل احمد افزود: دستگاه دینی رسمی سعودی مدعی است که ساکنان جنوب قبلا مشرک بودند و دولت سعودی آنها را به سوی اسلام هدایت کرده است!.
ساکنان قطیف در شرق عربستان دیروز برای اعتراض به ادامه سیاستهای سرکوبگرانه و امنیتی آل سعود، و بزرگداشت شهید احمد آل مطر تظاهرات کردند.
وی پنج شنبه گذشته به ضرب نیروها امنیتی سعودی به شهادت رسید.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها