الجزاير مخالف راه حل نظامي در مالي است

الجزاير مخالف راه حل نظامي در مالي است
سه شنبه 26 دی 1391 - 15:49

العالم - عضو دفتر سياسي جبهه آزاديبخش ملي الجزاير تاكيد كرد الجزاير از اقدام نظامي در مالي استقبال نكرده و خواستار درپيش گرفتن راه حل سياسي براي جلوگيري از هرگونه بحران در اين كشور است.

عبدالرحمان بلعياط روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: الجزاير با هوشياري و احتياط بيشتر حوادث مالي را دنبال مي كند.
عضو دفتر سياسي جبهه آزاديبخش ملي الجزاير با بيان اين كه نيروهاي فرانسه به درخواست دولت مالي دست به اقدام نظامي در اين كشور زده اند، خاطرنشان كرد: دولت مالي از نيروهاي نظامي فرانسه براي محافظت از خود در برابر گروههايي که شمال این کشور را اشغال کرده اند ، تقاضای کمک کرده و اين امر ممكن است به زيان دولت و ملت مالی تمام شود و به همه همسايگان آن آسيب برساند.
وي افزود: به نظر مي رسد درپاریس درباره دخالت در مالي اتفاق نظر وجود دارد؛ اما دومينيك دوويلپن نخست وزير سابق فرانسه مي گويد راه حل سياسي مفيدتر و كارسازتر است.
بلعياط اظهار داشت: الجزاير معتقد است كه اين بحران از طريق به جريان انداختن مسائل داخلي مالي و به شيوه عاقلانه حل مي شود و بايد از هر تنشی كه باعث ورود گروههايي مانند القاعده و ديگر گروههاي تروريستي و گروههاي جنايتكار به كشور مي شود، جلوگيري كرد. 
عضو دفتر سياسي جبهه آزاديبخش ملي الجزاير تصريح كرد ما از اقدام نظامي در مالي قبل از توافق سياسي استقبال نكرده ايم و اين اقدام به درخواست دولت مالي صورت گرفته است.
وی اظهارکرد : ما از همه منافع خود در مرزها محافظت مي كنيم و با هر راه حلي كه کشورمان را از جنگ دور كند، همكاري مي كنيم و همه مي دانند كه كشاندن پاي الجزاير به برخي مسائل آسان نيست.
28/س22:14
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها