گزارش تصویری العالم از مناطق پاکسازی شده لاذقیه

دوشنبه 2 بهمن 1391 - 10:09

خانم "ليندا المرقبي" خبرنگار شبكه العالم در گزارشي از داخل شهر "الحفه" در حومه "لاذقیه" گفت: در حالي كه ارتش سوريه كنترل برخي روستاهای مجاور شهر الحفه را بدست گرفته، همچنان برخي از مناطق اطراف اين شهر از وجود گروههاي مسلح رنج مي برند.

وی افزود: اکنون ثبات و آرامش به "بابنا" و "جنكيل" از روستاهاي حومه شهر "الحفه" بازگشته است؛ نيروهاي ارتش سوريه از مسير فرعي وارد اين دو روستا شده، و كنترل آنها را در دست گرفتند.
يكي از نيروهاي ارتش سوريه به خبرنگار العالم گفت: از مسير فرعي وارد روستای بابنا شدیم و اين مناطق را از وجود تروريست ها و مزدوران پاكسازي كرديم؛ تروریستها فرار كردند اما آنها را هر كجا كه باشند نابود خواهيم كرد.
خبرنگار العالم در ادامه گزارش تأکید کرد: ساكنان اين منطقه كه براي در امان ماندن از حملات گروههاي مسلح خانه هاي خود را ترك كرده بودند؛ ولی پس از عمليات ارتش سوريه ، به خانه هاي خود بازگشتند. خانه هاي ساكنان اين منطقه در حملات گروههاي مسلح آسيب ديده است. افراد مسلح خانه هاي مردم و ساختمان هاي دولتي را غارت كرده اند.
گروههاي مسلح مدرسه روستاي بابنا را به مقر خود تبديل كرده بودند و آثار برجا مانده از حملات گروههاي مسلح در اين مدرسه به وضوح ديده مي شود.
هنوز شمار زيادي از افراد مسلح در برخي روستاهايي كه نزديك مرزهاي تركيه است، حضور دارند مانند سلمي ، دورين و مارونيات.

پربیننده ترین خبرها