ترفند آل خلیفه برای فراموشی سالگرد انقلاب بحرین

ترفند آل خلیفه برای فراموشی سالگرد انقلاب بحرین
پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 - 18:44

العالم - عضو ارشد جمعيت وفاق بحرين دعوت به گفتگو را ترفند آل خليفه براي فرونشاندن خشم مردم در آستانه سالگرد انقلاب اين كشور عنوان كرد.

"عبدالمجید السبع" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: مقام های رژیم می کوشند تا با طرح دوباره دعوت به گفت وگو خشم مردم را در آستانه سالگرد انقلاب فرو نشانند، اما انقلابیون در روز 14 فوریه برای بزرگداشت شهدا به خیابان ها خواهند آمد و تا زمان تحقق خواسته هایشان به اعتراض ها ادامه خواهند داد.
وی حکم دادگاه تجدید نظر درباره فعالان زندانی و از جمله مجازات اعدام برای "الشاب علی الطویل" و "علی المشلول" را برخلاف تمام اصول انسانی و حقوقی و راهی برای ایجاد رعب و وحشت در مردم و شهروندان ذکر کرد که برای دستیابی به ابتدایی ترین حقوق خود مبارزه می کنند.
وی با اشاره به اینکه اعترافهای این فعالان، تحت شکنجه و خشونت گرفته شده و اتهام های وارده برآنان بی اساس است، افزود : آنها فقط به دلیل نبود آزادی بیان محکوم شده اند؛ چنانکه "ناوی بیلای" کمیسر عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد احکام صادره در حق آنان را شکنجه سیاسی از سوی دستگاه قضایی ناعادل و مزدور حکومت بحرین توصیف کرد.
السبع خاطرنشان کرد: ادعای مقامهای آل خلیفه برای دعوت به گفت وگو با انقلابیون درحالی مطرح می شود که قبل و بعد از هر دعوت شاهد محاکمه های ظالمانه ای هستیم که فضا را برای گفت وگوی ادعایی رژیم نامناسب می کند.
عضو ارشد جمعیت وفاق بحرین ضمن تاکید بر استقبال همیشگی انقلابیون از گفت وگو با رژیم آل خلیفه به شرط توجه به خواسته های مردم، خواستار بطلان احکام دستگاه قضای به سبب ناعادلانه بودن و آزادی هرچه سریع تر محکومان شد.
وی تصریح کرد: دعوت به گفت وگو باید مسبوق به توافقهایی باشد که زمینه کارآمدی مذاکرات را فراهم کند و مانع شکست آن شود؛ همچنین باید ضمن در نظر گرفتن زمان مشخص برای آغاز و پایان این نشست ها، مسائلی که مورد اتفاق همگان معین شود تا بدین ترتیب نتایج قابل قبول ازآن  به دست آید.
السبع همچنین برضرورت وجود یک طرف سوم مورد تایید برای تضمین نتایج گفت وگو تاکید کرد وافزود:  قوای حاکم باید به عنوان طرف گفت وگو برسر میز مذاکره حاضر شود و نمی تواند خود را از این معرکه برکنار بداند.
MKH-24-10:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها