همکاری راهبردی ایران و مصر در حمایت از فلسطین

همکاری راهبردی ایران و مصر در حمایت از فلسطین
چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 22:03

یکی از رهبران اخوان المسلمین مصر، بر ضرورت تقویت روابط مصر و ایران به منظور همکاری راهبردی در سطح منطقه، به ویژه برای حمایت از مساله فلسطین تاکید کرد.

"بدر محمد بدر" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه العالم، ادامه دیدارها میان سران مصر و ایران در سطوح مختلف به منظور بستن راه در برابر هر گونه تلاش برای جلوگیری از نزدیکی دو کشور را مهم ارزیابی کرد. 
بدر محمد تاکید کرد: دیدار روسای جمهور ایران و مصر و تبادل نظر آنها با یکدیگر، مولفۀ تازه ای در روابط دو کشور است، به ویژه هنگامی که ترکیه را به این صحنه بیفزاییم.
وی افزود: اگر  کشورهای مزبور با یکدیگر متفق شوند، آن گاه نه فقط درباره مساله فلسطین، بلکه برای حل مشکلات جهان اسلام معادلات تازه ای در منطقه ایجاد خواهد شد.  
این عضو اخوان المسلمین یادآور شد: یکی از علل انقلاب 25 ژانویه، شرکت رژیم حسنی مبارک در محاصره غزه بود، اما در ماه های گذشته شاهد تحرک مثبت مصر به خصوص در زمینه تلاش برای شکستن محاصره و تحقق مصالحه و آشتی ملی فلسطینی بوده ایم.  
وی بر ضرورت همکاری استراتژیک تهران و قاهره در سطوح مادی و معنوی برای فشار بر رژیم صهیونیستی و یاری فلسطینی ها به منظور سامان دادن به اوضاع داخلی و بهبود اوضاع معیشتی، و نیز فشار بر جامعه جهانی برای برچیدن بساط استعمار و شهرک سازی تاکید کرد و آن را عاملی جهت ایجاد تحول مثبت در آینده دانست.
بدر محمد با اشاره به این که مصر در آینده با بحران های دشوار و پیچیده مواجه خواهد بود، نگرانی طرف مصری از نزدیکی به ایران را تکذیب و خاطر نشان کرد: برخی می کوشند مشکلاتی را که دو کشور در روابط با یکدیگر مواجه شده اند، بزرگ نمایی کنند؛ اما مصر و ایران در چارچوب هماهنگی و همکاری متقابل رفتار می کند.
وی ادامه داد: موضع قاهره در قبال بحران سوریه، بر مخالفت با مداخله بیگانگان، پایان یافتن خونریزی و جلوگیری از تخریب این کشور مبتنی است، لذا مصر از دیدار طرف های سوری با یکدیگر به منظور خروج از بحران و جلوگیری از ویرانی و تخریب بیشتر سوریه حمایت می کند.
عضو کادر رهبری جماعت اخوان المسلمین، همچنین با اشاره به تلاش مشترک مصر و ایران به منظور تقریب میان مذاهب اسلامی، "تشیع" را از جمله مذاهب رسمی مورد پذیرش الازهر دانست.   
بدر محمد همچنین دیدار مقامات، نخبگان و علما را در راستای بستن راه در برابر دشمنان فتنه انگیز و رسیدن به همسویی این نیروهای سیاسی حول محور ایران، مصر و ترکیه، موثر و مفید ارزیابی کرد.     
MKH-5-21:42

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها