اعتصاب غذای مجدد زندانی مبارز بحرینی

اعتصاب غذای مجدد زندانی مبارز بحرینی
جمعه 20 بهمن 1391 - 15:13

العالم - همسر عبدالهادی الخواجه فعال حقوقی بحرین و نامزد دریافت جایزه صلح نوبل اعلام کرد که الخواجه از روز شنبه این هفته در زندان اعتصاب غذا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم " خدیجه الموسوی " در سایت اجتماعی توییتر نوشت: عبدالهادی مجدداً از روز شنبه این هفته اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است.
موسوی در ادامه مطالبش می نویسد : وزن الخواجه پس از 110 روز اعتصاب دردومین دور اعتصاب غذای وی ،  به 49 کیلوگرم رسید و بیش از یک چهارم وزنش را از دست داد که پزشکان دراین باره هشدار دادند.
الخواجه اعلام کرد که عوامل نظام بحرین دست و پای وی را در بیمارستان نظامی بستند و بیهوش کردند تا به اجبار به وی مواد مغذی تزریق کنند چون نگرانی هائی درباره وخامت وضعیت جسمی اووجود داشت و نظام می خواست با تزریق ماده غذایی الخواجه را سالم نشان بدهد.
عبدالهادی الخواجه 50 ساله از سوی دستگاه قضائی بحرین به جرم عضویت در گروهی تروریستی و تلاش برای براندازی نظام به حبس ابد محکوم شده است.
اولین اعتصاب غذای الخواجه روز 29 ژانویه 2012 همراه 13 زندانی دیگر آغاز شد و یک هفته طول کشید، دومین اعتصاب روز 8 فوریه همان سال آغاز شد و پس از 58 روز او را به علت وخامت وضعیت جسمی به بیمارستانی نظامی منتقل شد.
الخواجه روز 28 مه 2012 پس از 110 روز به اعتصاب غذای خود پایان داد و وکیل مدافعش اعلام کرد که او با اعتصاب غذای خود به هدفش که جلب توجه جهانیان به آلام زندانیان بحرینی بود ، رسیده است.
دانمارک روز 7 آوریل از بحرین خواست که الخواجه را به دولت کپنهاگ تحویل دهد؛ زیرا او دارای ملیت دانمارکی است؛ ولی حاکمان منامه روز 8 آوریل اعلام کردند که دستگاه قضائی با تحویل الخواجه مخالف است. 
آنا گومز نماینده پرتغال در پارلمان اروپا عبدالهادی الخواجه و دو دخترش زینب و مریم را به پاس تلاش برای ایجاد اصلاحات دمکراتیک مسالمت آمیز و احترام به حقوق بشر در بحرین برای دریافت جایزه صلح نوبل سال 2013 نامزد کرده است.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها