سخنگوی اشتون: قطع العالم ارتباطی با تحریم ندارد

چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 15:24

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ادعای شرکت یوتل‌ست مبنی بر حذف شبکه العالم از ماهواره “AB7” در چارچوب تحریم های این اتحادیه را تکذیب کرد.

"مایکل مان" روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار العالم در بروکسل گفت: از مطالب منتشر شده مبنی بر حذف شبکه‌های تلویزیونی مانند العالم در چارچوب تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران مطلع شدیم .. اکنون می‌توانم پس از تحقیقات تأکید کنم که اقدام شرکت یوتل‌ست هیچ ارتباطی با تحریم‌های اروپا ندارد.
مایکل مان افزود: در سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا هیچ موضوعی درباره منع پخش شبکه ماهواره‌ای العالم از یوتل‌ست وجود نداشته است؛ بنابراین تصمیم این شرکت برای حذف شبکه العالم ارتباطی با تحریم های اروپا ندارد.
وی خاطرنشان کرد: بیانیه شرکت یوتل‌ست که در آن مدعی شده این تصمیم را بر اساس تحریم‌های اتحادیه اروپا اتخاذ کرده خواندیم؛ این ادعا بی اساس است.
سخنگوی کاترین اشتون گفت: به سادگی تأکید می کنم‌، تصمیم شرکت یوتل برای توقف پخش شبکه العالم ارتباطی با تحریم های اروپا ندارد؛ و این تصمیم خود یوتل‌ست است.
مایکل مان تأکید کرد: ما در اتحادیه اروپا امیدواریم که آزادی رسانه سرکوب نشود، و پخش شبکه العالم دوباره از سرگرفته شود.
شرکت یوتلست پنج شنبه گذشته پخش برنامه‌های شبکه العالم را از ماهواره “AB7”متوقف کرد.
این اقدام غیرقانونی شرکت خدمات ماهواره‌اي اروپايي يوتل‌ست پس از آن صورت گرفت که رئیس فرانسوی این شرکت که تابعیت رژیم صهیونیستی را نیز دارد، به مسئولان ماهواره‌های مرتبط با این شرکت دستور داد شبکه‌های ایرانی را حذف کنند.
"ميشل دروزن" رئيس شرکت يوتل‌ست با هشدار به این شرکتها در خصوص پیامدهای سرپیچی از این دستور، مدعی شد که حذف شبکه‌های ایرانی در راستای تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اتخاذ می‌شود.

MKH-5-15:02

پربیننده ترین خبرها