در آستانه اعلام حکم متهمان کشتار در استادیوم؛

آماده باش نیروهای امنیتی مصر در پورت سعید

شنبه 19 اسفند 1391 - 11:37

دومین جلسه اعلام حکم 52 تن از متهمان به دست داشتن در کشتار هواداران فوتبال در استادیوم پورت سعید مصر امروز شنبه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری العالم،  دادگاه جنایی مصر، امروز دومین جلسه اعلام حکم کشتار هواداران فوتبال در شهر پورت سعید را برگزار می نماید. این در حالی است که وزارت کشور مصر برای مقابله با آشوب های احتمالی پس از اعلام حکم نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورده است.
یک منبع امنیتی مصری اعلام کرد: نهادهای امنیتی مصر تلاش می کنند تا پس از صدور حکم درباره کشتار استادیوم پورت سعید، امنیت و آرامش در شهرهای مختلف مصر به ویژه شهر مذکور و قاهره برقرار کنند.
این در حالی است که ناظران از خوف و رعب شدید شهروندان درباره پیامدهای صدور این حکم و ناامنی و آشوب های پس از آن حکایت دارد. به طوری که در آستانه صدور حکم دادگاه مذکور نیروهای امنیتی پورت سعید، بر تمهیدات امنیتی حفاظت از زندان آن شهر و دفاتر هیأت مدیریت کانال سوئز افزوده اند. پیش بینی می شود متهمان مذکور به زندان محکوم شوند.
یادآور می شود شامگاه روز چهارشنبه اول فوریه 2012 اولین سالگرد وقوع حمله شترسواران به انقلابیون در میدان التحریر، در جریان بازی فوتبال میان تیم های المصری و الاهلی در شهر پورت سعید 73 نفر کشته و شمار بیشتری زخمی شدند.


استقرار ارتش به جای پلیس در پورت سعید
از سوی دیگر منابع خبری در شهر پورت سعید گزارش دادند که پلیس این شهر دیروز ساختمان پنج طبقه دستگاه امنیتی آن کشور را کاملا تخلیه کرده و نیروها و تجهیزات موجود در آن به مکان دیگری منتقل شده اند. همچنین نیروهای ارتش مصر با تحویل گرفتن ساختمان مذکور، در سراسر شهر پورت سعید مستقر شده اند.
یک شاهد عینی اعلام کرد سرلشکر احمد وصفی فرمانده ارتش دوم میدان مصر که در جریان تحویل ساختمان مذکور حضور داشت، به معترضان اجازه داده است تا برای برای اطمینان از خالی بودن آن از نیروهای پلیس وارد آن شوند.
 

تغییر فرمانده نیروهای ضد شورش مصر
از سوی دیگر، به دنبال اعتصاب نیروهای ضد شورش در قاهره و سایر شهرها، سرلشکر محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر، دیروز جمعه سرلشکر ماجد نوح فرمانده نیروهای ضد شورش آن کشور را برکنار و سرلشکر اشرف عبدالله را به جای وی منصوب کرد.
یادآور می شود نیروهای پلیس مصر اخیرا در اعتراض به در اختیار نداشتن سلاح برای برخورد با اغتشاشگران، تلاش برای اخوانی کردن همه پست های وزارت کشور و درخواست برکناری سرلشکر محمد ابراهیم وزیر کشور کنونی اقدام به اعتصاب کرده اند. یادآور می شود، نیروهای پلیس مصر در اواخر ماه ژانویه گذشته نیز در اعتراض به کشته شدن یکی از همکارانشان در شهر پورت سعید، وی را از مسجد محل تشییع افسر مذکور بیرون انداختند.
 

حمله معترضان مصری به نهادهای دولتی در شهرهای مختلف
در همین حال معترضان مصری در شهر دمیاط در شمال شرق مصر نیز که شاهد اعتصاب نیروهای پلیس است، دیروز به ساختمان استانداری حمله و به سوی آن سنگ پرتاب کردند. علاوه بر این معترضان با پرتاب سنگ به سوی نهادهای دولتی در شهر المحله الکبری در شمال قاهره، شیشه های آنها را شکستند. پلیس این شهرها نیز با شلیک گاز اشک آور با معترضان برخورد کرد.

 

به آتش کشیدن ساختمان یک روزنامه توسط هواداران فوتبال
هواداران پرشمار و سازمان دهي شده تيم الاهلي مصر، در اولين ساعات بامداد امروز شنبه، در اعتراض به پخش خبري مبني بر ديدار خيرت الشاطر معاون رهبر اخوان المسلمين با آنها، ساختمان اين روزنامه در قاهره را به آتش كشيدند.
پايگاه مصري بوابة الاهرام اعلام كرد به دنبال گزارش اين آتش سوزي، نيروهاي امنيتي قاهره با حضور در ساختمان مذكور، منطقه را تحت کنترل گرفتند. از سوي ديگر نيروهاي آتش نشاني قاهره با ارسال پنج خودرو، آتش سوزي را كنترل كردند.

 

اعلام تعلیق روند برگزاری انتخابات پارلمانی از سوی کمیته برگزار کننده
از سوی دیگر، کمیته عالی انتخابات مصر به ریاست سمیر ابوالمعاطی؛ دستور توقف اجرای جدول زمان بندی روند برگزاری انتخابات پارلمانی را صادر کرد. این کمیته در بیانیه ای علت اتخاذ این تصمیم را اطلاع از حکم روز چهارشنبه دادگاه عالی (دیوان عدالت) اداری مصر در روز چهارشنبه اعلام کرد.
این کمیته، همچنین تصمیم سابق خود مبنی بر آغاز ثبت نام کاندیداها را که قرار بود امروز شنبه نهم مارس آغاز شود و تا 16 مارس جاری می یابد، لغو کرد. دفتر ریاست جمهوری مصر نیز تأکید کرد که به حکم مذکور احترام می گذارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها