چرا آمریکا علیه جبهه النصره اقدام نمی کند؟

چرا آمریکا علیه جبهه النصره اقدام نمی کند؟
يکشنبه 25 فروردين 1392 - 17:54

العالم - رئيس انجمن سوريه در سازمان ملل متحد، دلیل اقدام نکردن آمریکا علیه جبهه تروریستی النصره را ارتباط واشنگتن با این گروه می داند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، از نخستین روزهای فعالیت رسمی جبهه النصره در سوریه، واشنگتن اعلام کرد که نام این گروه را در فهرست گروه های تروریستی گنجانده است. اما با توجه به فعالیت علنی این گروه تروریستی در سوریه و حمایت آشکار مالی و تسلیحاتی برخی از کشورهای عربی از این گروه، آمریکا بر خلاف ادعای خود مبنی بر "جنگ علیه تروریسم"، هیچ اقدامی علیه جبهه النصره انجام نداده است.

 

"جورج جبور" در گفتگو با شبکه خبری العالم ضمن انتقاد از مطرح نشدن موضوع برخورد با جبهه تروریستی النصره در شورای امنیت سازمان ملل، تصریح کرد: پس از آن که آمریکا جبهه النصره را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد، از این کشور انتظار می رفت که موضوع النصره را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند، اما این گونه نشد.


رئيس انجمن سوريه در سازمان ملل متحد، افزود: برخی دلیل اقدام نکردن آمریکا را حفظ ارتباط واشنگتن با گروهک های تروریستی می دانند، برخی دیگر معتقدند القاعده ساخته و پرداخته خود آمریکا است و در شرایط فعلی آمریکا کمی از القاعده  فاصله گرفته است، اما روابط این دو همچنان پابرجاست؛ اما گروه سومی نیز هست که بر این باورند که آمریکا خواهان پایان دادن به حیات القاعده در سوریه است.


جبور اظهار داشت: پس از آن که النصره ارتباط خود را با القاعده آشکار کرد، آمریکا می بایست برخورد با النصره را در شورای امنیت پیگیری می کرد، اما به جای آمریکا سوریه این اقدام را انجام داد.
وی افزود: این اقدام سوریه صداقت سازمان ملل و شورای امنیت را در بوته آزمایش قرار داده است.


رئيس انجمن سوريه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: شورای امنیت باید مقدمات ویرانی این قبیل تشکیلات را فراهم کند؛ این امر یا از طریق اقدام مستقیم نظامی میسر است - که البته گزینه دشواری است- و یا از طریق اعمال فشار بر کشورهایی که از این تشکیلات حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند، امکان پذیر خواهد بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها