توقیف محموله عظیم سلاح قاچاق در مرز الجزایر-لیبی

توقیف محموله عظیم سلاح قاچاق در مرز الجزایر-لیبی
جمعه 30 فروردين 1392 - 23:14

یک خبرنگار الجزایری تاکید کرد که نیروهای امنیتی این کشور فعالیت های گسترده نظارتی را در دستور کار قرار داده است تا از قاچاق سلاح از طریق مرز الجزایر با تونس و لیبی به الجزایر و از آن جا به مناطق دیگر جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای امنیتی الجزایر شماری از عناصر مسلح الجزایری و تونسی را در حال تلاش برای قاچاق یک محموله اسلحه از مرز دو کشور بازداشت کردند. بازداشت شدگان اعتراف کردند که از سوی طرف های سلفی تونسی بانفوذ که با گروه های تندرو مسلح ارتباطاتی مشکوک دارند، برای این کار مامور شده بودند.

"حمید غمراسه" روز جمعه درگفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اطلاعات موجود در خصوص عملیات امنیتی نیروهای الجزایری در بازداشت این افراد، ناچیز و محدود است اما آن چه در این خصوص قطعیت دارد، این است که مقامات الجزایری از تحرکات مشکوک عناصر مسلح در نقاط مرزی مشترک میان الجزایر، تونس و لیبی خبر داده اند.

وی افزود: مقامات الجزایری از قاچاق محموله های سلاح لیبیایی خبر دادند که در جنگ 2011 لیبی، از زرادخانه نظامی لیبی به دست قاچاقچیان رسیده بود. در این میان شایع شده است که محموله عظیمی از این سلاح ها به داخل الجزایر قاچاق شده است و مقداری از آن به مالی قاچاق شده است و گروه های مسلح، در جنگ بر ضد نیروهای نظامی فرانسه از آن استفاده می کنند.

به گفته غمراسه، الجزایر، از دو سال پیش بر توانمندی های امنیتی خود در طول مرزها با تونس، لیبی و مالی افزوده است و عناصر بسیار زیادی از سازمان اطلاعات الجزایر در این مناطق مستقر شده اند.

وی تاکید کرد که نیروهای امنیتی در میان گروهک ها و سازمان های وابسته به القاعده در مغرب اسلامی و همچنین توحید و جهاد در غرب آفریقا نفوذ کرده اند تا از تصمیمات این دو گروهک قدرتمند منطقه با خبر باشند.

حمید غمراسه در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به همه این فعالیت های اطلاعاتی، شکی نیست توانایی نیروهای الجزایری در خنثی سازی تلاش برای قاچاق محموله های سلاح لیبیایی به اراضی الجزایر نباید مساله ای دور از ذهن باشد.

19-04:14
26

پربیننده ترین خبرها