انگلیس: مخالفان سوریه تعهد داده‌اند

انگلیس: مخالفان سوریه تعهد داده‌اند
يکشنبه 1 ارديبهشت 1392 - 07:44

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه مخالفان سوریه در خصوص راهکار دیپلماتیک تعهد داده اند، تأکید کرد اتحادیه اروپا کاهش ممنوعیت ارسال سلاح برای مخالفان را بررسی می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "ویلیام هیگ" گفت، اتحادیه اروپا طی هفته‌های آینده موضوع کاهش ممنوعیت ارسال سلاح برای مخالفان سوریه را بررسی می کند.
هیگ در نشست اعضای گروه موسوم به "دوستان سوریه" از کشورهای اروپایی خواست این موضوع را طی 6 هفته آینده بررسی کند.
وی افزود: فرانسه و انگلیس در خصوص لغو یا تعدیل این ممنوعیت به توافق رسیده اند.
ویلیام هیگ همچنین در ادامه اظهاراتش مدعی شد، مخالفان در خصوص رسیدن به راه حل دموکراتیک در سوریه و محکوم کردن افراطی گری تعهد داده‌اند.
"جان کری" وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که کشورش کمکهای "غیر کشنده" به مخالفان سوریه را افزایش می‌دهد.
کری با بیان این که کمکها شامل تجهیزات نظامی نیز خواهد شد، به نوع این تجهیزات اشاره ای نکرد.
کری خاطرنشان کرد، ارزش این کمکها 123 میلیون دلار است و مخالفان و حامیان بیگانه آنها توافق کرده اند که این کمکها از طریق فرماندهی نظامی مخالفان منتقل شود.
ادعای گروه‌های مخالف و حامیان عناصر مسلح و تروریستی درحالی است که این کمکهای تجهیزاتی و نظامی از آغاز بحران سوریه تا کنون باعث کشته و یا آواره شدن هزاران شهروند سوری شده است.

به عقیده ناظران، پس از ناتواني گروه های مسلح و تروریستی در براندازی نظام سوریه و شکست دادن نیروهای ارتش این کشور پس از 2 سال از آغاز بحران و جنگ، غرب و هم پیمانان منطقه ای آن به ویژه عربستان، قطر و ترکیه به دنبال آن هستند تا از این به بعد کمکهای مالی، تسلیحاتی، لجستیکی، اطلاعاتی و آموزشی را به صورت رسمی و آشکار در اختیار این گروه های تروریستی قرار دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها